احداث خط کلکتور برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۵ اصفهان
احداث خط کلکتور برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۵ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب از اصول توسعه پایدار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر و به‌ویژه سال جاری موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی است که موجب کاهش و از بین‌رفتن […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب از اصول توسعه پایدار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر و به‌ویژه سال جاری موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی است که موجب کاهش و از بین‌رفتن سرانه فضای سبز در شهرها شده است.

وی افزود: اقدامات مهمی از جمله احداث خط کلکتور برای بهبود و بهینه‌سازی سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: حفاظت از درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی، امری حیاتی و ضروری است که هرگونه کوتاهی و قصور در این خصوص اجحاف بزرگی به آیندگان و آسیب رساندن به سلامت جامعه تلقی خواهد شد و زیست‌پذیری شهرها را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

نظری‌پور با اشاره به دیگر ویژگی‌های این پروژه گفت: طول مسیر اجرای این طرح حدود ۳.۵ کیلومتر با لوله‌هایی از جنس فایبرگلاس یا GRP و به قطر ۳۰۰ میلی متر بوده که طی احداث آن حدود ۴ هزار و ۴۰۰ مترمکعب خاکبرداری و ۵۱۰ متر مکعب حجم آسفالت پس از لوله‌گذاری بوده است.

وی با خرسندی از اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مسیر پیشرفت قرار دارد، ادامه داد: این پروژه در مدت ۶ ماه و با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش منابع آبی زیرزمینی و اینکه نمی‌توان از آن به صورت دائم برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد، گفت: درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سرزندگی از جایگاه و اهمیت بالایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی برخوردار بوده و کاشت و حفاظت از آن، در همه ابعاد موجب پاسداری از میراثی ملی است.

نظری‌پور اضافه کرد: با اجرا و تکمیل خط کلکتور انتقال پساب تصفیه شده برای آبیاری بخش‌هایی از فضای سبز شهری، می‌توان برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز شهر اصفهان گام‌های بلندی برداشت.