جمالی نژاد: برنامه ریزی شهرداریها به نحوی باشد که برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تمامی محلات شهر، با حضور حداکثری و با مشارکت مردم برگزار شود
جمالی نژاد: برنامه ریزی شهرداریها به نحوی باشد که برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تمامی محلات شهر، با حضور حداکثری و با مشارکت مردم برگزار شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: شهرداری ها برای برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به نحوی برنامه ریزی نمایند که این برنامه ها در تمامی محلات و نقاط شهر و با حضور حداکثری و مشارکت مردم در اجرای آنها برگزار […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: شهرداری ها برای برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به نحوی برنامه ریزی نمایند که این برنامه ها در تمامی محلات و نقاط شهر و با حضور حداکثری و مشارکت مردم در اجرای آنها برگزار شود.

 

 

 

🔸 آرمانشهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که یکشنبه ۳۰ دی در نشست مشترک معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرها و مدیران عامل سازمان های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ها سخن می گفت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال مبنی بر اینکه “انقلاب اسلامی با قدرت و نشاط و با حفظ شعارها و اصول بنیادین به پیش می رود و چهل سالگی انقلاب دوران پختگی و نشاط آن است و نه دوران پیری و عقب گرد”، گفت: انتظار می رود شهرداری ها در دهه فجر امسال ضمن همکاری و هماهنگی با دستگاه های ذیربط برای فراهم نمودن گرامی داشت مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب، زمینه انتقال مفاهیم و ارزش های بنیادین انقلاب و امام راحل، تاکیدات مقام معظم رهبری ودستاوردها و اقدامات عمده دولت را فراهم نمایند.

🔹 وی در ادامه اظهار کرد: جنس برخی برنامه های فرهنگی، اجتماعی یه گونه ای است که باید در سالن ها و فرهنگسراها برگزار شود ولی با توجه به اهمیت گرامی داشت شایسته چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، شهرداریها طوری برنامه ریزی نمایند که برنامه هایی هم در سطح شهر و در گذرها، معابر، پیاده راهها در قالب ایستگاه های فرهنگی، مردمی برای مردم اجرا شود.

🔸 جمالی نژاد همچنین در خصوص اهمیت اطلاع رسانی عملکرد شهرداری ها گفت: در چهل سال گذشته شهرداری ها در زمینه اجرای پروژه های موردنیاز شهر، ایجاد زیرساخت های شهر، اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و … اقدامات گسترده ای انجام داده اند که این موضوعات در دهه فجر باید به نحومناسبی به اطلاع مردم برسد زیرا دشمنان تلاش دارند در تبلیغات خود این واقعیات را کتمان کنند تا دلهای مردم نسبت به انقلاب و نظام، بدبین شود.

🔹معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: دستاوردهای عمده شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور۴۰ طی چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد، در قالب نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در روزهای اول تا سوم اسفندماه امسال در بندرعباس به نمایش گذاشته می شود که فرصت مناسبی است که شهرداری های سراسر کشور ظرفیت ها، قابلیت ها و پروژه های ۴۰ ساله خود وطرح ها و برنامه های آتی که قرار است اجرا شود را به نمایش عمومی بگذارند.

🔸 وی تصریح کرد: شروع برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را دهه فجر امسال می‌گذاریم و برای افزایش نشاط اجتماعی در سال آینده که آغاز چهل و یکمین سالگی انقلاب است در چندین مقطع زمانی برنامه های ویژه ای تعریف می کنیم تا اقدامات فرهنگی شایسته‌ای را به شهروندان کشورعزیزمان تقدیم کنیم.

🔹 جمالی نژاد در ادامه در خصوص اهمیت برنامه فرهنگی، اجتماعی در شهرداری ها، یکی از کارکردهای مهم این برنامه ها را افزایش نشاط شهری و اجتماعی ذکر نمود و گفت: در سالهای اخیر شاهدیم که انتظارات مردم و مسوولین از شهرداری فقط به اجرای پروژه های فنی و عمرانی و توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت پسماند و فضای سبز محدود نیست بلکه یکی از انتظارات عمده آنها تلاش برای پویایی شهر و شهروندان است که از طریق برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی صورت می گیرد و به این دلیل جایگاه معاونتهای فرهنگی، اجتماعی و سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

🔸 رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد: لذا تغییر گفتمان در بخش های فرهنگی، اجتماعی شهرداری ها با توجه به اینکه در سالهای اخیر انتظارات جامعه از آنها افزایش یافته و ابعاد مختلف حوزه فرهنگی هم دستخوش تحولات زیادی شده، ضروری است و این واحدها باید با شناسایی مخاطبان و احصاء نیازهای آنها برای اقدامات خود با ظرافت برنامه ریزی نمایند.

🔹 وی همچنین گفت: با توجه به جنس برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می توان در این حوزه ها با فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم و بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی، فرهنگی، تفریحی؛ باعث کاهش هزینه های عمرانی شهرداری و چابک کردن معاونتها و سازمان‌های ذیربط در شهرداری نیز موثر است.

🔸 جمالی نژاد همچنین بر انتقال تجربیات شهرداری ها در فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برگزاری نشستهای فصلی مدیران بخش ها فرهنگی و اجتماعی شهرها تاکید نمود.

همچنین در این نشست نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امسال باید اقدامات دهه فجر با توجه به چهل سالگی انقلاب در تراز دیگری انجام شود، گفت: بهترین تعامل را در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب، همین معاونت‌های فرهنگی هنری شهرداری‌ها دارند و از اعضای فعال شورای تبلیغات اسلامی در استان‌ها هستند.

🔹 وی بیان کرد: برای بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب باید از سه منظر برنامه‌ها را برگزارکنیم. اول اینکه خدا را شاکریم در زمانی دوره حیات ما واقع شد که به برکت حرکت امام راحل شاهد شکل‌گیری یک نظام اسلامی بودیم و هرساله در ١٢ بهمن این مهم راجشن می‌گیریم.

🔹 وی تصریح کرد: دوم اینکه امسال مراسم بزرگداشت چهل سالگی انقلاب را در زمان دهه فجر داریم. چهل سالگی نشانگر بلوغ و تکامل است. سوم و مهمتر اینکه بحث جنگ دشمنان با هدف ضربه زدن به اسلام برای براندازی نظام اسلامی را نیز باید مد نظر داشته باشیم.

لطفی یادآورشد: امروز دشمنان نظام هدف خود را مردم قرار داده‌اند تا با جنگ اقتصادی، شبهه افکنی، تطهیر نظام طاغوتی، ناکارآمدنشان دادن نظام و فعال کردن شبکه مجازی و ماهواره‌ای فارسی زبان به سمت جدایی افکنی بین مردم و مسوولان و دوگانگی بین مردم گام بردارند که این اتفاق باهوشیاری مردم و مسئولان روی نخواهد داد.

❗️در این نشست مدیران حاضر از شهرداریها گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب را بیان نمودند.