دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین تاریخی است
دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین تاریخی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا در واکنش به ارائه گزارش شهردار تهران در خصوص دستاوردهای سفر به چین، اظهار کرد: مسائل تهران بسیار پیچیده است و پایتخت با مشکلات گوناگونی روبه رو است […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا در واکنش به ارائه گزارش شهردار تهران در خصوص دستاوردهای سفر به چین، اظهار کرد: مسائل تهران بسیار پیچیده است و پایتخت با مشکلات گوناگونی روبه رو است و حل مشکلات پایتخت برای ساخت تهرانی جدید با مشخصاتی شامل تهران امید، پاک، جوانان و سرزنده، نیازمند عزم سران قواست.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری شهردار تهران، موضوعات پایتخت در سطح سران قوا پیگیری شود، خاطرنشان کرد: این سفر در تاریخ بلدیه از نظر مدت زمان، بی سابقه بود و به رسانه ها وعده دادیم که منتظر گزارش شهردار می مانیم که این گزارش ارائه شد اما تقاضایی که داریم این است که زمان بندی تبدیل تفاهمات به قرارداد در گام های بعدی مشخص شود و از لحاظ قیمت و کیفیت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

اقراریان با تأکید بر اینکه باید گزارش مکتوب از سفر به دست شورا برسد، یادآور شد: جزئیات، زمان بندی ها، متن قراردادها، تعهدات طرفین و مواردی از این قبیل باید به شورا ارسال شود.

وی تأکید کرد: آنچه برای شورا اهمیت دارد، منافع ملی و مردم است. درب سرمایه گذاری به روی تمام کسانی که منافع مردم را در نظر می گیرند، باز است. امروز کشورهای اروپایی ببینند که جهت گیری سرمایه گذاری ها به سمت قاره آسیا تغییر کرده و ایران قوی بدون همکاری با کشورهای اروپایی نیز مسیر خود را طی خواهد کرد.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این سفر با برکت و با برنامه و با سیاست انتقال فناوری به کشور بود، اظهار کرد: این موضوع با خریدهای مصرفی متفاوت است. انتظار داریم که برنامه انتقال فناوری با استفاده از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

وی ادامه داد: مردم در ایستگاه های اتوبوس در مواردی از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم منتظر هستند و برخی خطوط به دلیل کمبود اتوبوس جمع شده اند؛ لذا پیگیری برای خرید اتوبوس از سوی مدیریت شهری اقدام ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم به استاندارد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در این دوره نزدیک شویم تا مشکل مردم مرتفع شود.

آقامیری با بیان اینکه هر اتوبوس ۵۰۰ تا هزار نفر را جابجا می کند، یادآور شد: تردد هر اتوبوس منجر به حذف شدن تردد یکصد دستگاه خودروی شخصی می شود.

وی با اعلام اینکه عده از خریدهای خارجی شهرداری انتقاد می کنند، گفت: پیشنهاد می کنیم این افراد یکبار از درب منزل تا محل کار خود را با اتوبوس طی کنند تا حال مردم را درک کنند. ما از تمام ظرفیت های داخلی استفاده می کنیم اما توان سرویس دهی را ندارند.

آقامیری با بیان اینکه تجهیز مترو به اندازه ساخت آن ارزشمند است، تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت نیازمند بهره مندی از توان نیروهای جهادی است.

در ادامه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سفر شهردار به چین دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، گفت: امیدواریم به جز واگن ها، سایر تفاهمات هم به قرارداد تبدیل شود. این اتفاق تاریخی و یک اقدام جهشی بزرگ است.

وی افزود: ما در داخل کشور هنوز توان کافی را نداریم و این اتفاق تاریخی است که ۷۹۱ دستگاه واگن، دو هزار دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و آغاز ساخت خط ۱۱ مترو در این سفر پیگیری شد.

مظفر با تأکید بر انتقال دانش فنی به ایران برای ساخت واگن ها، تصریح کرد: پیش رفتن به سمت برقی سازی حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است و از سویی دیگر فراهم کردن زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه برقی ارزش بالایی دارد اما باید اطلاع رسانی و اجتماعی سازی در این مورد انجام شود.

رئیس کمیته بودجه شورا با بیان اینکه خواهش بنده این است تسهیلات ویژه ای بابت کاهش قیمت خرید به ذی نفع نهایی بدهیم، اظهار کرد: زمانی که موفق شویم دو هزار تاکسی هیبریدی وارد تهران کنیم، به وارد کنندگان ۲۰ میلیون تومان پول بلاعوض پرداخت می کردیم تا نقطه سر به سر سرمایه گذاری از سال هفتم به سال سوم برسد، این مبلغ را پرداخت می کردیم تا کمک شود و واردکنندگان بتوانند خودروهای برقی وارد کنند؛ لذا درخواست می کنیم این تسهیلات برای ذی نفعان نهایی تأمین شود.

انتهای پیام/