حذف انشعابات غیرمجاز فاضلاب در مسیر مسیل‌ها و برپایی نمایشگاه دائمی محیط زیستی در باغ‌موزه مینیاتور
حذف انشعابات غیرمجاز فاضلاب در مسیر مسیل‌ها و برپایی نمایشگاه دائمی محیط زیستی در باغ‌موزه مینیاتور

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ جلسه نظارت ستادی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با حضور شهردار منطقه۸، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار و جمعی از مدیران شهری در این منطقه برگزار شد.  در این بازدید که بامداد ۲۸ آبان ماه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ جلسه نظارت ستادی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با حضور شهردار منطقه۸، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار و جمعی از مدیران شهری در این منطقه برگزار شد.

 در این بازدید که بامداد ۲۸ آبان ماه و طی ۵ ساعت انجام گرفت، مدیران شهری بعد از نظارت میدانی در موضوع حذف انشعابات غیر مجاز فاضلاب در مسیل‌ و کانال‌های سطح شهر، تصفیه خانه‌های این منطقه، احیای منابع آبی و مخازن آب اضطراری، آبگرمکن‌های خورشیدی و احیای پنل‌های خورشیدی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) بر اهمیت موضوع نگهداشت تاکید کرد و گفت: در موضوع آبیاری با توسعه شبکه آب‌خام طی دو سال اخیر توانستیم ۱۷۱ هکتار از فضای سبز این منطقه را تحت پوشش قرار دهیم و با این اقدام حدود ۶۹ درصد از فضای سبز  آبیاری شد و رویکرد این منطقه باز چرخانی آب در سطح منطقه با استفاده از ظرفیت تصفیه خانه‌های احداث شده است.

تنهایی با اعلام خبر رفع چالش‌های نگهداشت تصفیه خانه مسیل باختر تصریح کرد: کمتر از ۱۰ روز دیگر مسائل و چالش‌های نگهداشت این مسیل نیز مرتفع خواهد شد و شرط انجام و اجرای پروژه های جدید در منطقه۸، به پایان رسیدن پروژه های قبلی است.

در ادامه “حلیا سادات حسینی” مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تقدیر از نگاه ویژه شهردار منطقه ٨ به چالش های محیط زیستی این منطقه گفت: منطقه ٨ از جمله محدود مناطقی است که در گزارش چهار ماهه کاهش مصرف انرژی را داشته است.

وی با بیان اینکه هر پروژه‌ای که در حوزه محیط زیست انجام شود نیازمند اهتمام دستگاه‌های متولی در همه سطوح است گفت: سعی کردیم در این دوره مدیریتی نگاه ها از پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی، به سمت اجرای اقدامات پروژه ‌محور تغییر کند.

حسینی در  ادامه با تاکید بر اینکه باید تا سال ۱۴۱۰ میزان زیادی از چاه های شهر تهران را از چرخه آبیاری خارج کنیم و رویکرد آبیاری با استفاده از پسآب و تصفیه خانه‌های محلی باشد، تصریح کرد: در بحث نگهداشت تصفیه‌خانه های شهر تهران تا پایان سال شیوه نامه نگهداری تدوین و به مناطق ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اعلام پیشنهاد برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای محیط زیستی در باغ موزه مینیاتور و اینکه منطقه۸ تنها منطقه‌ای است که در بحث معاینه فنی کنترل‌خانه‌ها (ماده ۱۷ هوای پاک) طی یک سال اخیر این اندازه گیری ها را در سامانه سازمان ملی استاندارد به ثبت رسانده است، یادآور شد: این مهم، تکلیفی است که بر عهده شهرداری تهران است و همه مناطق موظف به انجام این فعل هستند.

انتهای پیام/