جمع‌آوری روزانه ۳ تن برگ پاییزی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان
جمع‌آوری روزانه ۳ تن برگ پاییزی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، نظافت ویژه و مستمر معابر شهری و جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. وی با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری برگ‌های پاییزی تا نیمه نخست دی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، نظافت ویژه و مستمر معابر شهری و جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری برگ‌های پاییزی تا نیمه نخست دی ۱۴۰۲ ادامه دارد، افزود: از ابتدای فصل پاییز تاکنون بیش از صد تن برگ پاییزی در سطح منطقه جمع‌آوری و به سیلوی مرکز تولید جروکان واقع در خیابان نبوی‌منش تحویل شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در مدیریت شهری، بخش عمده‌ای از برگ‌های جمع‌آوری شده از سطح منطقه به محل دپوی خاک برگ منتقل شده است تا پس از اجرای فرایندهای تخصصی، کود آلی مناسب برای تغذیه پوشش گیاهی موجود در فضای سبز ایجاد شود.

قاضی‌عسگر ادامه‌داد: استفاده از کمپوست علاوه بر ارتقای ساختار خاک، محتوای خاک را نیز تقویت می‌کند و سبب می‌شود خاک مدت زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد و اجرای آن در بالا بردن کیفیت آبیاری نیز تأثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح مذکور جمع آوری برگ‌های ناشی از خزان درختان در معابر شهری و استفاده مطلوب و جلوگیری از آتش زدن آن‌ها و آلودگی محیط زیست است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان، جمع‌آوری برگ‌های درختان در بوستان‌ها با تأخیر انجام شد تا شهروندان از صحنه‌های زیبای پاییزی بهره ببرند و تنوع رنگ‌های خزان در خاطره آن‌ها ثبت شود.