تشریح عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تبریز در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در استان آذربایجان‌شرقی
تشریح عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تبریز در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در استان آذربایجان‌شرقی به تشریح عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، حمل و نقل، فرهنگی و ورزشی پرداخت. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در دیدارهای جداگانه‌ای با نمایندگان حضرات آیات عظام مراجع تقلید، جعفر سبحانی، مکارم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در استان آذربایجان‌شرقی به تشریح عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، حمل و نقل، فرهنگی و ورزشی پرداخت.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در دیدارهای جداگانه‌ای با نمایندگان حضرات آیات عظام مراجع تقلید، جعفر سبحانی، مکارم شیرازی و علی حسینی سیستانی که با حضور سیدکاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای شهر صورت گرفت، به تشریح عملکرد شهرداری تبریز در ۲۰ ماه گذشته پرداخت.

یعقوب هوشیار در این دیدارها با اشاره به وضعیت ترافیک شهری گفت: ۲ پروژه اساسی آسفالت ریزی فعال در اتوبان‌ها شهید کسایی و پاسداران داریم که ترافیک حاصل از آنها به داخل شهر هدایت شده است.  

وی با اشاره به تکمیل این پروژه‌ها تا پایان ماه جاری افزود: ترافیک تبریز همانند دیگر کلانشهرها نیست و مربوط به زمان و مناطق خاص است.

شهردار تبریز با اشاره به عدم فعالیت برخی دوربین های شهری و افزایش تخلفات رانندگی در برخی معابر اعلام کرد: هزار دوربین ثبت تخلفات خریداری می شود که با انتخاب پیمانکار تا قبل از عید شاهد نصب دوربین ها در سطح شهر خواهیم بود.  

وی اضافه کرد: تا چندروز آینده ۱۰ خودرو مجهز به دوربین در سطح شهر تردد کرده و اقدام به جریمه خودروهای متخلف خواهند کرد.  

هوشیار با اشاره به حذف ۵۰ هزار تن نمک در فصل بارش سال گذشته یادآور شد: تبریز در سال جاری هوای آلوده نداشته است و عمده دلیل آن حذف جامدپاشی نمک در سال گذشته است.  

وی با اشاره به نوسازی ۱۶۰۰ تاکسی ابراز داشت: با مجوز شورای اسلامی شهر ۴ درصد وام نوسازی تاکسی به تاکسرانان ارائه کردیم که مبلغ وام در سال گذشته ۱۲۰ میلیون و امسال ۱۷۰ میلیون بوده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه ۷۰۰ تاکسی کاربراتوری را از رده خارج کرده ایم، گفت: تاکنون ۱۶۰۰ تاکسی نوسازی شده و این روند را تا عدد سه هزار دستگاه ادامه می‌دهیم.  

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته جمعا ۵۱ اتوبوس خریده بودند که در یک سال و نیم گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است.  

هوشیار ادامه داد: دررورهای اخیر نیز قرار داد خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید منعقد شده که تلاش داریم بر اساس قولی که داده‌ایم، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.

وی با اشاره به خلع ید پیمانکار پسماند شهری نیز گفت: پسماند شهری تبریز توسط یک شرکت بدون بازیافت دفن می‌شد که با خلع ید آن و تفکیک زباله‌ها، اقدام به تولید کود کرده‌ایم.  

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور، قراردادی مبنی بر خرید ۲۰۰ تاکسی برقی منعقد کرده ایم که تا ۲ ماه آتی به تبریز می آیند.  

وی ادامه داد: برخی پروژه‌های نیمه تمام که موجب نارضایتی مردم شده بود، با نصب روزشمار تکمیل شده است.  

هوشیار با اشاره به توسعه فیبر نوری تبریز در اوامه با اشاره به تکمیل خط یک متروی تبریز نیز گفت: در حوزه مترو سه ایستگاه ناقص در خط یک داشتیم که با نصب روزشمار تکمیل شده و از ائل‌گلی به لاله بدون توقف حرکت می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش داریم که در خط دو مترو از قراملک تا استانداری تردد بدهیم که تا چند روز آینده دستگاه حفاری از خط دوم مترو خارج می‌شود.  

شهردار تبریز با اشاره به ارائه پیوست فرهنگی همراه با بودجه نیز گفت: برای اولین بار سال گذشته پیوست فرهنگی برای بودجه نوشته و ۴ هزار برنامه فرهنگی و ورزشی تدوین کردیم که در مساجد نیزاجرا می شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ میلیارد برای مساجد شهر و و رفع نواقص آنها هزینه کرده و اکثر برنامه های فرهنگی شهرداری در مساجد اجرا شده است.  

هوشیار با اشاره به ساماندهی مدارس دولتی مناطق محروم تبریز نیز گفت: ۴ هزار تن آسفالت در سال جاری برای مدارس دولتی اختصاص داده و برنامه‌های های فرهنگی و ورزشی در مدارس اجرا شده است.  

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی به خصوص در مناطق کم‌برخوردار خواهیم داشت.

شهردار تبریز با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی مناطق کم برخوردار ضعیف است، گفت: ۵۵ پروژه ورزشی در سطح شهر به ویژه در مناطق محروم آغاز شده است که تلاش داریم در بحث آموزش و اشتغال نیز در این مناطق زمان زیادی بگذاریم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای بانوان سرپرست خانوار نیز گفت: برای بانوان سرپرست خانوار وام اشتغال ۳۰ میلیونی ارائه شده است که اعتبار آن افزایش می‌یابد.

هوشیار تاکید کرد: تبریز متکدی و کودک کار ندارد و و دلیل آن فعالیت اکیپ‌های شهرداری تبریز در این حوزه است.  

وی با اشاره برگزاری دیدار با خانواده شهدا توسط مجموعه شهرداری تبریز نیز اعلام کرد :به صورت مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری به دیدار خانواده شهدا می‌روند که در این مدت با خانواده معظم ۶۷۰ شهید، ایثارگر، آزاده و جانباز دیدار داشته‌ایم.

 شهردار تبریز افزود: در مورد یادواره های شهدا، کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان اقدامات ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به برگزاری قرار خدمت شهرداری تبریز در مناطق دهگانه خاطرنشان کرد : روزهای پنج‌شنبه قرار خدمت شهرداری در یکی از مناطق برگزار می شود که تا به امروز ۴۴ قرار خدمت برگزار شده است.

هوشیار با اشاره به دیدار مستمر با شهروندان نیز گفت: هر هفته دوشنبه به صورت مرتب ملاقات مردمی داریم و مشکلات مردم در این دیدارها بررسی و رفع می‌شود.

وی با اشاره به بودجه چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی شهرداری تبریز در ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری نیز گفت: بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد است که الان محقق شده است.

شهردار تبریز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگ مسیر گشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب اظهار داشت: پروژه مسیر گشایی خیابان انقلاب پروژه‌ای حیاتی و بزرگترین مسیر گشایی نیم قرن اخیر شهر تبریز محسوب می‌شود.

وی افزود: اکثریت املاک واقع در این مسیر تملک شده و برنامه‌ریزی‌ شهرداری تبریز اتمام موضوع تملک تا پایان بهمن است.  

هوشیار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ پلاک در این مسیر باقیمانده و بیش از ۳۰۰ پلاک تملک شده‌ است که تلاش داریم در خردادماه سال آتی نیز مسیر افتتاح و تحویل شهروندان شود.

وی با اذعان به اینکه در حوزه هوشمندسازی تبریز از دیگر شهرها عقب افتاده است، تاکید کرد: در حوزه فیبر نوری با تکیه بر توان تخصصی مجموعه شهرداری، حدود ۴۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر اجرا شده و در ادامه کار هم قرارداد توسعه ۲۸۰ کیلومتری شبکه فیبر نوری با شرکت ایرانسل به امضا رسیده است.

 شهردار تبریز تاکید کرد: هدف‌گذاری شهرداری این است که تا پایان دوره فعلی دولت و شورای اسلامی شهر، شبکه فیبر نوری تبریز به ۷۰۰ کیلومتر برسد.

وی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک در راستای در راستای اجرای اهداف شهر هوشمند گفت: نرم‌افزار «تبریزاپ» نهایی شده و ۱۸ خدمت الکترونیکی در آن لحاظ شده است.  

هوشیار یادآورد شد: مجموعه بزرگ مدیریت بحران و کنترل هوشمند شهر هم با مساحت ۶ هزار مترمربع در دست اجرا بوده و برای ۳ خردادماه سال آینده روزشمار درج شده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فصای کسب و کار شورای اسلامی شهر نیز در این دیدارها اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مردم ویژگی خاص این دوره مدیریت شهری است که هم با طبقه عوام مردم و هم خواص مردم صورت می‌گیرد.  

وی افزود: شهردار تبریز هر هفته در قرار خدمت با شهروندان منطقه دیدار می کند و علاوه بر آن هر هفته دوشنبه در شهرداری مرکز و سه‌شنبه در مساجد پذیرای مردم هستند.  

زعفرانچیلر خاطرنشان کرد: در کنار دیدار با مردم، دیدارهایی نیز با خواص برگزار می ‌کنند که دیدار با دو خانواده شهید، نخبگان فرهنگی، هنری، ورزشی از جمله دیدارها با خواص است.

وی مردمی بودن مدیریت شهری به ویژه آقای هوشیار را از ویژگی های این دوره از مدیریت شهری معرفی و خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال، تبریز بنا به گواه محیط زیست پاک ترین شهر ایران است.

وی اضافه کرد : حرکت خوبی در شهر شروع شده است ولی شرایط هنوز ایده‌آل نیست.

زعفرانچی خاطرنشان کرد: نقص و ایراد حتما داریم که با تلاش مدیریت شهری به حداقل خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بلاغی نماینده حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرداری تبریز اقدامات موثری داشته است ولی مشکل متاسفانه زیاد است.

وی افزود: فرهنگ جامعه افت زیادی داشته و جا دارد در مدارس برروی مسائل فرهنگی بیشتر کار شود.

بلاغی تاکید کرد: به فرهنگ جامعه باید دقت زیادی شود. با اینکه انقلاب ما فرهنگی و مذهبی بود، این موارد از یاد رفته است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی برای جامعه مشکل آفرین شده است و در کنار آن مسئله ترافیک، نارضایتی ایجاد می کند.  

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نجف آقازاده، نماینده حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در استان در این دیدار گفت: خدمات شهرداری تبریز مشهود بوده و مردم از نزدیک در جریان آنها هستند.

وی افزود: برای شهردار تبریز و همکاران وی آرزوی توفیق روزافزون دارم.  

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم وثوقی، نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سید علی حسینی سیستانی هم در این دیدار گفت: اقدامات ما باید جاذب افراد باشد.

وی افزود: دین خودمان را باید با اعمالمان معرفی کنیم.