تجلیل از استاد دانشگاه تبریز جهت انتخاب جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان
تجلیل از استاد دانشگاه تبریز جهت انتخاب جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار و شورای اسلامی شهر از بختیار فیضی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز به جهت انتخاب این استاد به عنوان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، تجلیل به آمد. به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا از بختیار فیضی زاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار و شورای اسلامی شهر از بختیار فیضی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز به جهت انتخاب این استاد به عنوان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، تجلیل به آمد.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا از بختیار فیضی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و دانش یار دانشکده ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و ﻋﻠﻮم محیطی به جهت انتخاب این استاد در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان تجلیل کردند.

بختیار فیضی زاده در این جلسه با اشاره به پروپوزال خود مبنی بر همکاری بین شهر تبریز و شهرداری برلین گفت: این پروپوزال مورد تائید واقع شده و بحث هایی در خصوص مخاطرات شهری تبریز، برنامه ریزی برای آب شرب تبریز، توسعه اقتصادی شهر مطرح شده که در نشریات معتبر چاپ شده است.

وی افزود: در موضوع ترافیک و حمل و نقل در این پروپوزال الگوهای مرتباط با ترافیک شهری و سازه های حمل و نقل شهری و نقش آنها در ترافیک مناطق مورد بررسی قرار گرفته و تمامی مسیرهای شهری آنالیز و بررسی شده است.

فیضی زاده با اشاره به زلزله خیز بودن شهر تبریز خاطرنشان کرد: در این مطالعه آمادگی شهری و امکانات موجود همچون پناهگاه، زیرساخت ها و… مورد بررسی قرار گرفته و مخاطرات طبیعی شبیه سازی شده است. همچنین تمام ظرفیت ها و آیتم‌های اجتماعی و اقتصادی شهر مورد بررسی قرار گرفته و این بررسی ها از سوی دانشگاه های برتر و معتبر جهان مورد تائید و حمایت قرار گرفته است.

دانشگاه تبریز امسال با انتخاب ۳۰ نفر در لیست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان پس از  دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در رتبه سوم دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.