تبدیل برگ های پاییزی شیراز به کود/ برگ های پاییزی در شیراز بر زمین می ریزند و جانی دوباره می گیرد
تبدیل برگ های پاییزی شیراز به کود/ برگ های پاییزی در شیراز بر زمین می ریزند و جانی دوباره می گیرد
رئیس سازمان پسماند از جمع آوری برگ های پاییزی در شیراز و تبدیل آنها به کود خبر داد

به گزارش آرمانشهر فارس، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از جمع آوری و تبدیل برگ پاییزی در مناطق مختلف شیراز و تبدیل آن به کود برگ طی فرایندی سه ماهه خبر داد.

روح اله خوشبخت با اعلام این خبر به برگریزان پاییزی در خیابان ها ، معابر و سایر نقاط شهر شیراز در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: وسعت فضای سبز شهر شیراز موجب می شود که مقدار زیادی برگ در فصل پاییز و زمستان در این شهر از درختان بر زمین بریزد که سازمان مدیریت پسماند همچون سال های گذشته با هدف حفظ نظافت شهر و جلوگیری از به هدر رفتن این برگ ها و بازگشت آنها به طبیعت، اقدام به جمع آوری جداگانه و تهیه کود برگ از آنها کرده است.

وی  افزود: پاکبانان تلاشکر شیرازی از اوایل فصل بیش از هزار تن برگ را از معابر شهر شیراز جمع آوری می کنند.

خوشبخت خاطرنشان کرد: برگ هایی که در صورت عدم جمع آوری می توانستند مشکلاتی مانند مسدود کردن جداول و کانال ها و ایجاد آب گرفتگی معابر در هنگام بارندگی، به خطر انداختن بهداشت عمومی، آتش سوزی فضای سبز و ایجاد حساسیت های تنفسی در هنگام وزش باد ایجاد کنند با تبدیل شدن به کود برگ دوباره به چرخه طبیعت باز می گردند. به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خوشبخت در خصوص فرآیند تولید کود برگ بیان کرد:  برگ های جمع آوری شده به سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماندهای شیراز  منتقل و به کود تبدیل می شوند.

 

 

  • نویسنده : مریم شمالیان