بیست و سومین دوره انتخابات شهردار مدرسه در ۱۴ مدرسه منطقه ۲۰ برگزار شد
بیست و سومین دوره انتخابات شهردار مدرسه در ۱۴ مدرسه منطقه ۲۰ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی در مراسم انتخاب شهرداران مدارس مدرسه خبره‌فرشچی برگزار شد، گفت: آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی در مراسم انتخاب شهرداران مدارس مدرسه خبره‌فرشچی برگزار شد، گفت: آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند.

شهردار منطقه ۲۰ افزود: یکی از وظایف مهم مدارس علاوه بر انتقال دانش، آموزش مفاهیم و مهارت های لازم برای روبروشدن دانش آموزان با مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، نوید بخش گام های مثبت در زمینه پرورش نسل جدید است، ادامه داد: تبدیل دانش آموزان به نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه های شهری و اجتماعی از اهداف طرح شهردار مدرسه است و مدیریت در این طرح به مانند تمرین مدیریت شهر توسط آینده سازان این مرز و بوم است.

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز با بیان این‌ که در سال جاری توجه زیادی به آموزش‌های شهروندی شده است، تصریح کرد: تقویت مسئولیت پذیری، تصمیم گیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در مدیریت شهری با تأکید بر اهمیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه از رویکردهای طرح شهردار مدرسه است و همت و اراده شما ما را در شهرداری کمک می کند تا خدمات بهتری به مدارس ارائه دهیم.

علی محمد متولیان سرپرست معاونت اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ارتقاء آگاهی دانش آموزان در زمینه های مرتبط با مسائل ایمنی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، زیست محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و تربیت بدنی و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری را از جمله اهداف انتخابات شهردار مدرسه عنوان کرد.

وی افزود: طرح شهردار مدرسه پس از برگزاری جلسات هم اندیشی و توجیهی با مسئولین آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ ری و مدیران و مربیان پرورشی مدارس منتخب از ۱ الی ۳ آبان‌ماه در ۱۴ مدرسه دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه دور اول و دوم اجرا شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی منطقه اضافه کرد: بیست و سومین دوره انتخاب شهرداران مدارس با مشارکت بیش از ۵ هزار دانش آموز در ۱۴ مدرسه منتخب انجام شد و در نهایت ۱۴ نفر به عنوان شهردارمدرسه انتخاب و ۱۰ نفر از شهرداران مدارس سال گذشته طبق دستورالعمل ابلاغی اداره کل آموزشهای شهروندی، به دلیل حضور و رضایت دانش آموزان و عوامل مدرسه ابقاء شدند.

بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور شهردار منطقه ۲۰، مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری، معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس روابط عمومی، شهردار ناحیه یک و مدیر اداره آموزش های شهروندی منطقه و معاون امور پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد.

انتهای پیام/