به‌کارگیری مدل‌های هوش مصنوعی برای هوشمندسازی سامانه کدینگ مشهد
به‌کارگیری مدل‌های هوش مصنوعی برای هوشمندسازی سامانه کدینگ مشهد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، اظهار کرد: تولید کد اشخاص حقیقی و کارکنان یکی از بخش‌های بسیار پر استفاده در سامانه تولید کد است. وی افزود: یکی از مشکلات این بخش تطابق نداشتن کارت ملی و اطلاعات وارد شده توسط کاربر بوده است، برخی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، اظهار کرد: تولید کد اشخاص حقیقی و کارکنان یکی از بخش‌های بسیار پر استفاده در سامانه تولید کد است.

وی افزود: یکی از مشکلات این بخش تطابق نداشتن کارت ملی و اطلاعات وارد شده توسط کاربر بوده است، برخی کاربران نام و نام خانوادگی اشخاص را به صورت اشتباه تایپ می‌کردند یا به جای عکس کارت ملی تصاویر نامعتبر بارگذاری می‌شد که در نهایت مشکلات بسیاری در سامانه‌های مالی و شهرسازی به وجود می‌آمد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اشکالات به وجود آمده در زمان ورود اطلاعات شهروندان در سامانه مدیریت تولید کد، تصمیم گرفته شد این قسمت با استفاده از هوش مصنوعی و استخراج داده از روی تصویر کارت ملی پیاده‌سازی شود.

سمیعی تصریح کرد: با راه‌اندازی این بخش، علاوه بر اینکه تکمیل اطلاعات به صورت خودکار انجام شده است و سرعت افزایش پیدا می‌کند، منبع اطلاعات درج شده در سامانه‌های مالی و شهرسازی نیز منطبق با کارت ملی افراد بوده است و هیچ‌گونه مغایرتی میان نام، نام‌خانوادگی و سایر مشخصات به وجود نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: مزایای استفاده از این روش از جمله دقت بالا، سرعت بالا در ورود اطلاعات، اعتماد به داده‌ها، جلوگیری از تخلفات سهوی یا عمدی کاربران و مستندات مورد تأیید است.