بسترسازی حضور مدیریت‌شهری تبریز در اجلاس سران گروه “بریکس”
بسترسازی حضور مدیریت‌شهری تبریز در اجلاس سران گروه “بریکس”

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سرکنسول جدید ایران در جمهوری نخجوان گفت: شهر تبریز به عنوان یکی از سه شهر معرفی شده ایران برای گروه بریکس با دارا بودن ظرفیت ها و زیرساخت های جهانی برای توسعه تعاملات با کشورهای عضو است. به گزارش شهریار، عزیز منصوری در دیدار با شهردار تبریز تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سرکنسول جدید ایران در جمهوری نخجوان گفت: شهر تبریز به عنوان یکی از سه شهر معرفی شده ایران برای گروه بریکس با دارا بودن ظرفیت ها و زیرساخت های جهانی برای توسعه تعاملات با کشورهای عضو است.

به گزارش شهریار، عزیز منصوری در دیدار با شهردار تبریز تصریح کرد: ایران از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ عضو رسمی گروه بریکس خواهد شد و این موضوع در پیشبرد اهداف اقتصادی در عرصه بین المللی موثر است.

وی اعلام کرد: مدیریت شهری تبریز می تواند با تحقق عضویت ایران در گروه بریکس در اجلاس سران این گروه شرکت کند و اهداف و تعاملات بین المللی خود را توسعه دهد.

منصوری توسعه زیرساخت های مبادلات ترانزیتی و حمل و نقل ریلی با کشور های منطقه را در تحقق اهداف کلان بین المللی ایران موثر دانست.

عزیز منصوری گفت: با اجرای کریدور ارس، ایران در آستانه تبدیل شدن به بخش ضروری شبکه منطقه‌ای است که از آسیای مرکزی تا اروپا را دربر می‌گیرد.

وی افزود: دولت‌های جمهوری آذربایجان و ایران در اقدامی راهبردی به دنبال آغاز پروژه مشترک جدیدی هستند که ظرفیت تغییر پویایی‌های ژئوپلیتیکی را در قفقاز جنوبی دارد.

همچنین شهردار تبریز در جریان این دیدار گفت: دیپلماسی شهری نقش کلیدی در تحقق اهداف کلان و برنامه های راهبردی عملیاتی شهر تبریز در عرصه بین المللی دارد.

یعقوب هوشیار افزود: مدیریت شهری تبریز به دنبال بهره مندی حداکثری از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود منطقه ای و توسعه زیرساخت های دیپلماسی شهری برای رسیدن به چشم انداز خود در عرصه بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه جریان های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یکی از مهمترین وجه اشتراکات تبریز با کشور های منطقه و حتی فرامنطقه ای است اظهار کرد: با بهره گیری از توان مدیریت شهری، نگاه سرمایه گذاران حوزه درمان، گردشگری، اقتصادی و تجاری را به این شهر معطوف خواهیم کرد و برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری یکی از این برنامه های اجرایی است.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت خارجه با تدوین برنامه های کاربردی در راستای پیشبرد اهداف کمیته دیپلماسی شهری کلانشهر های ایران، می تواند در تحقق رسیدن به استاندارد های جهانشهری گام اساسی بردارد.

شهردار تبریز در ادامه تصریح کرد: اشتراکات دینی، مذهبی و زبانی با جمهوری نخجوان تقویت همکاری های مشترک را تسهیل می کند.

وی تبادل دانشجو و عرضه توان نظام مهندسی تبریز را از مهمترین عناوین تقویت مناسبات دو طرف عنوان کرد و ادامه داد: تحقق اجرای پروژه کریدور ارس به افزایش امنیت اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.