برون‌سپاری کارهای حجمی شهرداری الزام قانونی است
برون‌سپاری کارهای حجمی شهرداری الزام قانونی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی قانون ساماندهی کارکنان دولت به صورت مستقیم توسط دستگاه دولتی است، اشکالات زیادی در این زمینه وجود دارد و تضییع منابع مالی در بحث برون سپاری‌ها اتفاق می‌افتاد. وی افزود: شهرداری اگر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی قانون ساماندهی کارکنان دولت به صورت مستقیم توسط دستگاه دولتی است، اشکالات زیادی در این زمینه وجود دارد و تضییع منابع مالی در بحث برون سپاری‌ها اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: شهرداری اگر انجام امور حجمی خود را در قالب پیمان برون‌سپاری می‌کند به این دلیل است که یا تخصص لازم را در آن زمینه نیست یا امکانات و منابع مادی لازم وجود ندارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه ساخت پل‌ها و امور عمرانی بزرگ یا ساخت ساختمان‌های شهرداری مناطق دو و سه در قالب مناقصه برون‌سپاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح برون‌سپاری می‌شود و پروژه‌های تخصصی و بزرگ که امکانات عمرانی، تجهیزات کارگاهی و نیروی انسانی شهرداری کفاف انجام آن به صورت مستقیم و امانی نمی‌دهد، به پیمانکار واگذار می‌شود.

میرنظامی با بیان اینکه شهرداری گسترده‌ترین نهاد دارای خدمات عمومی در سطح کشور است، تاکید کرد: تعدد پرونده‌ها، قراردادها و موضوعات حقوقی شهرداری پس از دادگستری قابل مقایسه با هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع، پرونده‌های مربوط به قراردادها امکان برون‌سپاری ندارد و باید توسط کارشناسان شهرداری انجام شود، اما پرونده‌های قضائی که مربوط به اختلاف میان شهرداری با فرد حقیقی یا حقوقی است به دلیل تعدد بسیار زیاد این پرونده‌ها، به ندرت توسط وکلای خارج از مجموعه شهرداری پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در صورتی که خارج از چهارچوب و قوانین عمل شود، نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی که وظیفه رصد بودجه و حسابرسی را بر عهده دارند، از مسئولان مربوطه بازخواست خواهند کرد و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

میرنظامی با اشاره به میزان آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز، گفت: میزان مصرف آب در شهر اراک بستگی به فصول مختلف از دو هزار لیتر بر ثانیه تا ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه است. آبی که در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز در اراک مورد استفاده قرار می‌گیرد حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و تقریباً یک سوم آب آشامیدنی مردم است.

وی با بیان اینکه این موضوع با توجه به تنش آبی سال‌های گذشته مسئله مهمی است، گفت: قراردادی با شرکت آب و فاضلاب مبنی بر استفاده ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه شده فاضلاب، منعقد شده است که هم اینک بخشی از آن به تالاب میقان انتقال داده می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: این پساب برای آبیاری در اختیار شهرداری گذاشته می‌شود، در این قرارداد تا این لحظه هیچ مبلغی برای آب‌بها تعیین نشده است و با دریافت پساب آب پارک شهید باهنر، پارک جنگلی روستای چغا و بعضی فضای سبز را تأمین می‌کنیم که اقدام شایسته‌ای خواهد بود.