«باغ صادقی» در منطقه ۲ شهرداری قم به بوستان بانوان تبدیل می‌شود
«باغ صادقی» در منطقه ۲ شهرداری قم به بوستان بانوان تبدیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نرجس نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در کمیسیون بانوان و خانواده صرفاً به بانوان اختصاص ندارد و گستره خانواده را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: وجود دغدغه‌های جوانی جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل، اقتصاد، آموزش و تعالی، ورزش و نشاط اجتماعی موضوعاتی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نرجس نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در کمیسیون بانوان و خانواده صرفاً به بانوان اختصاص ندارد و گستره خانواده را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: وجود دغدغه‌های جوانی جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل، اقتصاد، آموزش و تعالی، ورزش و نشاط اجتماعی موضوعاتی بود تا کمیته زنان و خانواده در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر تشکیل شود و آغاز به کار کند.

وی با توجه به دغدغه و نیاز جامعه بانوان افزود: موضوع ورزش و نشاط اجتماعی به دلیل مطالبه‌های زیادی که وجود داشت در دستور کار کمیته زنان و خانواده قرار گرفت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سلامت بانوان پایه و اساس سلامت خانواده است، تصریح کرد: به‌منظور انجام فعالیت بیشتر بانوان، احداث مجموعه چند هکتاری ورزشی در شورای اسلامی شهر مصوب و شهرداری قم وظیفه اجرای و احداث این مجموعه را به عهده گرفت.

نیازمند از اختصاص ۲۲ میلیارد بودجه برای احداث بوستان‌های بانوان در منطقه دو شهرداری قم خبر داد و تاکید کرد: به‌منظور ایجاد حس نشاط و شادابی در بانوان، ۲۲ میلیارد تومان برای تملک باغ‌ها و تبدیل آن به بوستان بانوان اختصاص داده شده است.

وی با تأکید بر مصوبه اخیر در کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: طرحی در کمیسیون زنان و خانواده مصوب شد تا شهرداری قم بوستان‌هایی که قابلیت ورزش صبحگاهی بانوان دارد را شناسایی کند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ این طرح سه بوستان اجرا خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه بازاررسانی محصولات و تولیدات خانگی از موارد مؤثر و مهم در سطح اقتصاد خانواده‌ها است، گفت: در همین راستا شهرداری قم موظف شد تا سامانه‌ای را برای افراد مشغول حوزه مشاغل خانگی طراحی کند و محل‌هایی را نیز در مناطق هشت‌گانه به‌عنوان مرکز فروش ثابت و بازارچه‌های موقت راه‌اندازی و از آن‌ها حمایت کند.

نیازمند از ائمه جماعات مساجد خواست تا در صورت وجود شرایط در مساجد با سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم مشارکت کنند و برای راه‌اندازی بازارچه محصولات خانگی اعلام حضور کنند.