اعلام آماده‌باش مدیریت بحران البرز به دستگاه‌های اجرایی/ توقف در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع
اعلام آماده‌باش مدیریت بحران البرز به دستگاه‌های اجرایی/ توقف در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران البرز به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: بنا بر پیش بینی هواشناسی و هشدارهای صادر شده دستگاه‌های اجرایی استان به حالت آماده‌باش درآمدند. وی افزود: بنا بر این رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران البرز به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: بنا بر پیش بینی هواشناسی و هشدارهای صادر شده دستگاه‌های اجرایی استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: بنا بر این رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک موقت از جمله مخاطراتی است که پیش بینی می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، اضافه کرد: مردم از صعود به ارتفاعات، تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام هواشناسی از عصر فردا پنج شنبه ۲۰ مهرماه تا روز جمعه ۲۱ مهرماه در استان البرز، به ویژه در مناطق شمالی و غربی، شاهد وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش قابل ملاحظه دما، آب‌گرفتگی بعضی معابر، رخداد مه و احتمال تگرگ خواهیم بود.

مهرور در ادامه با تاکید بر عدم توقف و تردد در حاشیه رودها و مسیل‌ها، بیان کرد: به تمامی عشایر توصیه می‌شود از جا به جایی خودداری کرده و از چرای دام در ارتفاعات و تردد گله‌ها در مناطق سیل گیر و کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

وی گفت: بر اساس هشدار و پیش بینی صورت پذیرفته توسط هواشناسی استان البرز بر اثر مخاطره اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن موقت سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

مهرور یادآور شد: توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی از دیگر مواردی است که باید مدنظر شهروندان قرار بگیرد.