امام خمینی (ره) جایگاه واقعی زن را در عصر معاصر تبیین کرد
امام خمینی (ره) جایگاه واقعی زن را در عصر معاصر تبیین کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار این منطقه ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر و تقدیر از همه بانوان شاغل منطقه گفت: نام فاطمه از ریشه “فطم”  می آید و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار این منطقه ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر و تقدیر از همه بانوان شاغل منطقه گفت: نام فاطمه از ریشه “فطم”  می آید و به معنای دوری از هر زشتی و بدی است و به استناد روایات ایشان، دوستداران واقعی خود را از آتش جهنم نجات خواهند داد.

شهردار منطقه افزود: مادر و زن ستون خانواده است و اگر خدایی نکرده مادر در خانواده دچار مشکلی و فقدان شود خانواده دچار افسرگی خواهد شد.

 شیری با اشاره به حدیث “بهشت زیر قدم های مادران است” به نقل از حضرت زهرا (س)   اظهار امیدواری کرد: به تاسی از این بانوی بزرگ در این مسیر حرکت کنیم.

شهردار منطقه در ادامه میلاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نیز به حاضران تبریک گفت و با برشمردن آماری از رشد چشمگیر بانوان در عرصه های مختلف جامعه بعد از انقلاب افزود: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب نخستین کسی بود که در عصر معاصر جایگاه و شخصیت واقعی زن را تبیین کرد.

وی به سرمایه گذاری دشمنان نظام برای هدف گذاری خانواده ایرانی اشاره کرد و گفت: استکبار می خواهد با کم رنگ کردن نقش زن و مادر و القای شعار های واهی و پوچ، شرافت، اصالت و آزادی را از زنان بگیرد که خوشبختانه زنان ایران زمین با بصیرت خود اهداف دشمنان را بر باد دادند.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه به تشریح سایر برنامه ها در سطح محلات باب الرضای تهران پرداخت و گفت: برپایی جشن های بزرگ «قدردانیم» در روز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن در بوستان امیر کبیر و بوستان پردیس بانوان، برپایی نمایشگاه هنری از آثار و دست آوردهای بانوان توانمند و کارآفرین منطقه، تجلیل از مادران و همسران معظم شهدا، برپایی نشست های تخصصی با محوریت سیره حضرت زهرا (س)، کارگاه های آموزشی با عناوین مختلف ویژه بانوان، اجرای پویش دلنوشته” نامه ای به مادر”و ارائه خدمات پزشکی رایگان در مدرسه دخترانه شیخ بهائی، از جمله این برنامه ها است.

اجرای گروه موسیقی زنده، آموزش تکنیک های تحکیم بنیان خانواده توسط دکتر عزیزی مشاور خانواده، تقدیر از همکاران با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) و قرعه کشی از جمله برنامه های این مراسم بود.

همچنین با هدف هویت بخشی سیمای بصری معابر منطقه با ۶ هزار متر طول ریسه پرچمی و ۲ هزار متر طول ریسه نوری آذین بندی و ۱۵ بنر با مضامین ولادت  با سعادت حضرت زهرا(س) در معابر  نصب شده است.

برپایی جشن های بزرگ “قدردانیم” در باب الرضای تهران

مهدی مالمیر سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ویژه برنامه های ولادت بانوی دو عالم، روز مادر و زن اشاره کرد و گفت: مشارکت در برگزاری جشن های آیینی در مساجد شاخص منطقه، برگزاری جشن یا رویداد های فرهنگی شامل سخنرانی مذهبی، مسابقات، مولودی خوانی، تجلیل از مقام شامخ مادران، پذیرایی از شهروندان در معابر و میادین پر تردد منطقه و نورافشانی در میادین و معابر پر تردد از جمله برنامه های این روز با سعادت در باب الرضای تهران است.

انتهای پیام/