رزمایش آب‌گرفتگی در ۴ نقطه بحرانی شهر اصفهان اجرا شد
رزمایش آب‌گرفتگی در ۴ نقطه بحرانی شهر اصفهان اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، احمدرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری طرح رزمایش آب‌گرفتگی بحرانی در چهار نقطه شهر اصفهان شامل اتوبان‌های شهید اقارب‌پرست، شهید چمران، شهید آقابابایی و ذوب‌آهن اظهار کرد: در این رزمایش پنج منطقه، شامل مناطق هفت، چهار، یک، ۱۰ و ۱۴، حضور داشتند. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

احمدرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری طرح رزمایش آب‌گرفتگی بحرانی در چهار نقطه شهر اصفهان شامل اتوبان‌های شهید اقارب‌پرست، شهید چمران، شهید آقابابایی و ذوب‌آهن اظهار کرد: در این رزمایش پنج منطقه، شامل مناطق هفت، چهار، یک، ۱۰ و ۱۴، حضور داشتند.

وی افزود: پیش‌نویس طرح رزمایش به گونه‌ای آماده شده بود که دستگاه‌های امدادرسان شامل آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل ادارات آب‌وفاضلاب، گاز و برق به همراه تجهیزات سنگین و سبک و اکیپ‌های امدادی در محل حاضر شوند.

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه رزمایش با حضور فرماندار اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان آغاز شد، گفت: ابتدا بازدید میدانی از تجهیزات سنگین و اکیپ‌های امدادی انجام شد که دستگاه‌های فراخوان شده به نسبت خوب ظاهر شدند.

وی ادامه داد: برای این چهار نقطه بحرانی که آب‌گرفتگی شدید داشت، طرح رزمایش در نظر گرفتیم؛ به‌عنوان مثال در اتوبان شهید آقابابایی بر اثر این حادثه ترکیدگی لوله گاز و انفجار و حریق ۱۰ دستگاه خودرو و یک دستگاه تریلی حامل گازوئیل در محل اتفاق افتاده بود، در اتوبان شهید اقارب‌پرست سمت غرب، نیروگاه شهید منتظری از مدار خارج شده بود و برق بر اثر این حادثه قطع شده بود.

کیانی تصریح کرد: در اتوبان شهید آقابابایی و اتوبان ذوب‌آهن به علت شدت حادثه پس‌زدگی فاضلاب در این دو محور و قطع شبکه آب شرب را داشتیم که نیروهای خدمات‌رسان شرکت آب‌وفاضلاب باید این مسئله را مرتفع می‌کردند و در کنار آن‌ها نیروهای امدادی اورژانس و آتش‌نشانی شهرستان خمینی‌شهر به‌عنوان شهرستان معین در محل حضور پیدا کردند.

وی اظهار کرد: پس از طرح این رزمایش و طرح عنوان شده، دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در حضور فرماندار، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و مدیر کل بحران استانداری به شرح خدمات و فعالیت‌های خود و چگونگی پاسخ به بحران پرداختند.

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح رزمایش آب‌گرفتگی بحرانی در چهار نقطه شهر اصفهان، لحظه صفر بود و رأس ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه سوم مهرماه آغاز شد، خاطرنشان کرد: این مانور ساعت ۲۱:۰۰ بدون هماهنگی قبلی توسط فرمانداری و مدیریت بحران استان به دستگاه‌ها اعلام شد و ورود تمام افراد به همراه تجهیزات ثبت شد که به نسبت حضور به موقعی داشتند و رزمایش در ساعت ۲۳:۳۰ به اتمام رسید.