اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی و پل وحید انجام می‌شود
اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی و پل وحید انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌های سواره‌رو از جمله سازه‌هایی هستند که نیاز به پایش و نگهداری ویژه دارند، درزهای انبساطی پل‌ها اجزایی غیرسازه‌ای است که با حفظ پیوستگی در سطح سازه پل قادر است شرایط لازم برای حرکت انتقالی و چرخشی دال‌های پل را […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌های سواره‌رو از جمله سازه‌هایی هستند که نیاز به پایش و نگهداری ویژه دارند، درزهای انبساطی پل‌ها اجزایی غیرسازه‌ای است که با حفظ پیوستگی در سطح سازه پل قادر است شرایط لازم برای حرکت انتقالی و چرخشی دال‌های پل را فراهم کند. درزهای انبساط الاستومتری در پل‌ها کنترل حرکت‌های جانبی و جلوگیری از نفوذ آب به تکیه‌گاه‌ها، کوله‌ها و پایه‌ها پل را دارد.

وی افزود: عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال به طول ۱۱۰ متر طول در نیمه نخست ۱۴۰۲ به پایان رسید.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از اجرای عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل وحید با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال در دی سال جاری خبر داد.

کارگر ادامه داد: عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل وحید شامل تخریب، بارگیری و حمل مصالح حاصل از تخریب، آسفالت‌تراشی و اجرای آسفالت جایگزین در درزهای عرضی به طول حدود ۱۲۰ متر طول، تهیه و نصب درز انبساطی الاستومری با میزان جابه‌جایی ۶۰ میلی‌متر در حال اجراست.

وی افزود: اهمیت پروژه‌های مذکور در رفع دست‌اندازهای موجود روی عرشه پل‌ها قابل رؤیت است و از آنجا که درزهای انبساط در پل‌ها به‌طور مستقیم در معرض بارهای ناشی از چرخ‌های وسایل نقلیه قرار دارد، باید مقابل فرسایش و خستگی ناشی از بارهای دینامیکی، مقاومت کند. علاوه بر این، یک درز انبساط مناسب باید آب‌بند باشد تا بتواند از بخش‌های روسازه و زیرسازه پل را در برابر خوردگی ناشی از نفوذ آب محافظت کند.