اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای ساماندهی کودکان کار در مشهد
اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای ساماندهی کودکان کار در مشهد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، بر اساس این طرح که امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد، به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار، با استفاده از ظرفیت قرارگاه اجتماعی نسبت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، بر اساس این طرح که امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد، به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار، با استفاده از ظرفیت قرارگاه اجتماعی نسبت به مشارکت با دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت دادگستری خراسان رضوی نسبت به تأمین اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با مجتمع شوق زندگی اقدام کند.

مجتمع‌های شوق زندگی در راستای اجرای آئین‌نامه و شیوه‌نامه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق مختلف کشور با محوریت دادگستری راه‌اندازی می‌شود.

حسین باغگلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد در جریان تصویب این طرح اظهار کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار همکاری خوبی بین شهرداری و مجتمع شوق زندگی وجود دارد.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه شهرداری با معاون دادستان مشهد، همه امور کودکان کار از طریق مجتمع شوق زندگی پیگیری می‌شود و شهرداری تعدادی خودرو برای جمع‌آوری کودکان اختصاص داده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بهسازی فضای محیطی مجتمع توسط شهرداری انجام و ۱۰ نیرو نیز از سمت شهرداری در اختیار این مجتمع گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: در خصوص جمع‌آوری متکدیان نیز شهرداری همه تعهدات خود را انجام داده است، اما نیروی انتظامی همراهی لازم را ندارد، نیروهای شهرداری ضابط قضائی نیستند، نمی‌توانند دست افراد را بگیرند و به مکان‌های ساماندهی منتقل کنند.