برگزاری کارگاه ارتقاء سواد سلامت والدین با عنوان “شهروند فردا “در منطقه ۷
برگزاری کارگاه ارتقاء سواد سلامت والدین با عنوان “شهروند فردا “در منطقه ۷

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی اظهار کرد: توجه به دوران کودکی و نقش آن در شکل گیری آینده انسان ها، امروزه بیش از پیش مورد توجه نظام جامع سلامت قرار گرفته است و یکی از مهمترین موضوعات مربوط به کودکی حفظ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی اظهار کرد: توجه به دوران کودکی و نقش آن در شکل گیری آینده انسان ها، امروزه بیش از پیش مورد توجه نظام جامع سلامت قرار گرفته است و یکی از مهمترین موضوعات مربوط به کودکی حفظ سلامت روانی کودکان از طریق ارتقا سواد سلامت والدین است.

وی تصریح کرد: پس از تولد یک کودک، تامین سلامت و فراهم کردن زمینه رشد سالم فرزند، تشخیص نشانه های آسیب و معلولیت به صورت زود هنگام و انجام اقدامات پیشگیرانه، دغدغه اصلی هر والدینی است. اما آیا والدین ما برای ایفای این نقش مهم آموزش دیده و آمادگی کافی دارند؟ در همین راستا ” طرح شهروند فردا ” با هدف ارتقای سواد سلامت والدین دارای کودک ۰ تا ۶ سال توسط اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری جهت اجرا در شهر تهران راه اندازی شده است.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: “طرح شهروند فردا ” با توجه به نقش تسهیلگرانه مسئولین خانه های سلامت، مربیان آموزشی در مرحله نخست با حضور معاون ارتقاء اداره کل سلامت شهرداری تهران، مسئولین خانه های سلامت و مربیان آموزشی مناطق شش و هفت به میزبانی اداره سلامت منطقه در سالن جلسات سوله بحران به صورت کارگاهی با حضور اساتید مجرب از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر برگزار شد.

وی یادآور شد: والدین به ویژه مادران با توجه به نقش حمایتی و مراقبتی در خانواده و ارتباط بیشتر با فرزندان نقشی اثر گذار و بسیار مهم در سلامت خانواده و جامعه ایفا می کنند، بنابراین افزایش سواد سلامت والدین بخصوص مادران در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

راجی ابراز امیدواری کرد با اجرای کارگاه های آموزشی در این خصوص در راستای مهارت افزایی و توانمند سازی والدین به ویژه مادران گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/