اجرای ویژه برنامه «هوای پاک و پسماند» ویژه دانش‌آموزان در منطقه ۵ اصفهان
اجرای ویژه برنامه «هوای پاک و پسماند» ویژه دانش‌آموزان در منطقه ۵ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۷۴، بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرها مسئولان را بر آن داشت که به منظور افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در مورد آثار زیان‌بار آلودگی هوا، ۲۹ دی را به عنوان «روز ملی هوای پاک» نام‌گذاری کنند. وی افزود: بر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۷۴، بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرها مسئولان را بر آن داشت که به منظور افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در مورد آثار زیان‌بار آلودگی هوا، ۲۹ دی را به عنوان «روز ملی هوای پاک» نام‌گذاری کنند.

وی افزود: بر این اساس ویژه برنامه هوای پاک و پسماند با همکاری دبستان پسرانه حکیم در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال برگزار شد؛ این برنامه شامل نقاشی دیواری با موضوع آلودگی هوا و پسماند و تأثیر پسماند در آلودگی هوا بود که در قالب نقاشی به دانش آموزان آموزش داده شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این برنامه تعداد ۱۵۰ دانش‌آموز طی سه ساعت آموزش دیدند، همچنین تعداد ۲۰۰ نفر از عابران و اولیا دانش آموزان آموزش به‌صورت بصری از طریق نصب بنر آموزشی اینفوگرافیک و چهره چهره دیدند.

اجرای ویژه برنامه «هوای پاک و پسماند» ویژه دانش‌آموزان در منطقه ۵ اصفهان

کارگر با بیان اینکه به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) اولیای دانش آموزان دبستان حکیم درباره کاهش پسماند و تولید شیرابه آموزش داده می‌شوند، اظهار کرد: همکاران واحد امور شهر آموزش پسماند بر اساس در خواست شهروندان در سامانه ۱۳۷، گزارش ایجاد ایستگاه زباله، بازدید از محلات و تجمع زباله به محله اعزام و آموزش چهره به چهره انجام می‌شود.

وی گفت: آموزش‌ها شامل آموزش چهره به چهره و محله محور است که در هفته ۳۰۰ نفر آموزش دارند و آموزش شهروندی در مدارس مهدکودک‌ها مراکز فرهنگی_ ورزشی و مذهبی که ماهانه ۱۰۰۰ نفر ساعت است، به‌همراه ویژه برنامه‌های متناسب با مناسبت‌های زیست‌محیطی. همچنین آموزش پاکبانان که هر ماه برای هر نفر دو ساعت به‌صورت گروهی و حین کار شامل ایمنی و بهداشت دارند.