آغاز عملیات عمرانی احیای خانه باقرخان از سال آینده
آغاز عملیات عمرانی احیای خانه باقرخان از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز از آغاز عملیات عمرانی و اجرائی احیای خانه تاریخی باقرخان از سال آینده خبر داد و در عین حال بر همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان در احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر تبریز تاکید کرد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در پنجمین قرار خدمت از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز از آغاز عملیات عمرانی و اجرائی احیای خانه تاریخی باقرخان از سال آینده خبر داد و در عین حال بر همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان در احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در پنجمین قرار خدمت از سومین دور قرارهای خدمت شهرداری ضمن اعلام این مطلب گفت:  بازار مسقف تبریز در برهه‌های مختلف تاریخ نقش خود را ایفا کرده و اگر این بنای عظیم تاریخی تقویت شود نقش موثری در اقتصاد شهری خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت توجه روز افزون به بازار تاریخی تبریز، بر حل و فصل مشکلات آن از جمله کف‌سازی، تنظیف و خدمات شهری تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نیازهای کسبه بازار تبریز باید لحاظ شود همچنین بر ضرورت ساماندهی و جمع آوری دستفروشان اشاره نمود و گفت : در عین حال که شهرداری تبریز برای دستفروشان نیازمند، شرایط کسب و کار ایجاد می‌کند با ایجاد سد معبر نیز طبق قانون برخورد خواهدکرد و بعد از سپری شدن ماه مبارک رمضان ساماندهی دستفروشان بازار آغاز می‌شود.

هوشیار در ادامه با اشاره به اتمام تملک خانه باقرخان و توجه مدیریت شهری به آثار هویتی تبریز تصریح کرد: امیدواریم سال آینده با احیای خانه باقرخان و تبدیل این محل به اثر گردشگری بتوانیم بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی را احیا کنیم.

وی گفت : امسال ۹۰ میلیارد تومان برای تملک خانه باقرخان توسط شهرداری تبریز هزینه شده است و امیدواریم با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان شاهد احیای این بنای ارزشمند تاریخی باشیم.

شهردار تبریز درپایان وضعیت فعلی خانه باقرخان را مناسب ندانست و گفت: احیای این بنا به بهترین شکل از سال آینده وارد فاز عملیاتی و اجرائی خواهد شد.