آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از امروز/ سقف بودجه هفته آینده تصویب می‌شود
آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از امروز/ سقف بودجه هفته آینده تصویب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در حاشیه دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرایند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از امروز در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شده است، اظهار کرد: امروز جلسه ای با مدیران در کمیسیون برای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در حاشیه دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرایند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از امروز در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شده است، اظهار کرد: امروز جلسه ای با مدیران در کمیسیون برای بررسی منابع و درآمد داشتیم.

وی با اشاره به پیشنهاد ۱۶۹ همتی شهرداری برای بودجه سال آینده یادآور شد: در بخش درآمد حوزه شهرسازی، فروش املاک و واگذاری دارایی سرمایه‌ای مباحث خوبی مطرح شد و فردا در کمیسیون جمع بندی صورت خواهد گرفت. روز سه شنبه کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل خواهد شد و سقف بودجه هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

آخوندی با بیان اینکه بودجه در اول اسفندماه به تصویب خواهد رسید، گفت: ۴۳ درصد لایحه پیشنهادی سال آینده شهرداری برای حمل و نقل در نظر گرفته شده اما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این رقم در شورا حتما افزایش خواهد یافت. این رقم در جلسه فردا نهایی خواهد شد و به کمیسیون تلفیق می‌رود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه تعاریف درآمدهای پایدار و ناپایدار امروز متفاوت است و حتی بخشی از درآمدهای حوزه شهرسازی را نیز می‌توان پایدار دانست، خاطرنشان کرد: در هر صورت تلاش ما در طول سال این است که درآمدها به سمت درآمد پایدار برود.

آخوندی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد عناوین عوارض و تصویب آن باید حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه انجام شود و مصوبه به هیئت تطبیق ارسال شود.

این عضو شورا تاکید کرد: باید تا پایان بهمن ماه کلیه مراحل قانونی طی و اعلام شود. امروز اول بهمن ماه است و هنوز هیچ لایحه ای به شورا نرسیده است. با توجه به تعطیلی های این ماه، انتظار می رود شهرداری تهران به موقع لایحه را ارائه دهد. لایحه نباید در دقیقه ۹۰ ارائه شود.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه وقتی عوارض را نمی توانیم به درستی تصویب کنیم به تبع آن نمی توانیم در رابطه با درآمدها نیز برآوردی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران تقاضا داریم این لایحه را سریعتر به شورا ارائه دهد.

انتهای پیام/