۴۴۲۰ مترمربع از جداره‌های مدارس منطقه ۹ نونوار شدند
۴۴۲۰ مترمربع از جداره‌های مدارس منطقه ۹ نونوار شدند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه ۹ گفت: شهرداری تهران هر ساله نسبت به آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی اقدام می‌کند. امسال هم در طرح استقبال از ماه مهر، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه ۹ گفت: شهرداری تهران هر ساله نسبت به آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی اقدام می‌کند. امسال هم در طرح استقبال از ماه مهر، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش کردیم تا گامهای موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت و خدمت به دانش آموزان برداریم.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اقدامات زیباسازی در ۴۰ مدرسه منطقه ۹ در شروع سال تحصیلی جدید در غرب تهران عنوان کرد: در آخرین روزهای تابستان شهرداری منطقه ۹  نسبت به پاکسازی ۷۲۰ مترمربع از آلودگی‌نوشتاری و شستشوی ۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع از جداره‌های مدارس  اقدام کرد. همچنین در ۴۰ مدرسه با اجرای ۶۲۰ مترمربع نقاشی دیواری و مرمت ۴۰۰ مترمربع نقاشی دیواری، رنگ شور و نشاط بر تن مدارس این منطقه نقش بست. حذف ۶۲ مورد زوائد فیزیکی، رنگ آمیزی ورودی مدارس با متراژ سه هزار و ۴۰۰ مترمربع، رنگ آمیزی ۴۸ مورد از المان‌های مسیر منتهی به مدارس و ساماندهی تابلو سر درب مدارس از دیگر مواردی است که همزمان با شروع فصل بازگشایی مدارس در منطقه ۹ انجام شد.

مرتضوی همچنین به برگزاری آموزش مباحث تفکیک پسماند و توزیع کارتن پلاست در مدارس غرب تهران در آغازین روزهای مهر ماه اشاره کرد و بیان داشت: در راستای فرهنگ سازی و آموزش طرح تفکیک پسماند از مبدا، در شروع سال تحصیلی جدید نسبت به آموزش مباحث مدیریت پسماند با توزیع مخازن کارتن پلاست در مدارس منطقه ۹ اقدام شده است.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ با اشاره به اقدامات ترافیکی در طرح استقبال از مهر اظهار داشت: به منظور ترغیب دانش آموزان به استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی و مدیریت بهینه ترافیکی معابر منتهی به مراکز آموزشی، فعالیت اتوبوس مدرسه جهت خدمت رسانی رایگان به دانش آموزان در دو شیفت صبح و ظهر در منطقه ۹ انجام می شود.

وی افزود: در همین راستا و با هماهنگی سامانه یک شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، روزانه دو دستگاه اتوبوس ویژه اجرای طرح مذکور از مبداء خط ۲۶۹ (استادمعین – فیاض بخش) در ابتدای خیابان استادمعین نسبت به جابجایی رایگان دانش آموزان منطقه ۹ اقدام می کند.

شهردار منطقه ۹ یادآور شد: اتوبوس مدرسه با گذر از محورهای استادمعین، هاشمی و یادگارامام(ره)، ۱۵ مدرسه  واقع در مسیر رفت و برگشت مسیر را پوشش داده و در دو شیفت صبح و ظهر و در ساعات ۷:۱۵ ، ۷:۳۰ ، ۱۲:۱۵ و ۱۲:۳۰ خدمت رسانی به دانش آموزان را انجام می دهد.

مدیریت ترافیکی معابر منتهی به مراکز آموزشی از دیگر اقداماتی انجام شده در منطقه ۹ می باشد که مرتضوی در این باره گفت: در قالب این طرح ویژه ۱۵ روزه، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹ به همراه روسای ادارات و کارشناسان ترافیکی به صورت میدانی و فعال در میادین، تقاطع ها، معابر، ایستگاه ها و پایانه های اصلی تبادل مسافر و نقاط پر ترافیک و مراکز آموزشی منطقه ۹ حاضر و عوامل پلیس راهور را در خصوص رفع مشکلات ترافیکی همراهی می کنند.

شهردار منطقه ۹ همچنین به اقدام انجام شده در حوزه اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: بیش از یکهزار بسته تحصیلی شامل کوله‌ پشتی و اقلام نوشت افزار و بسته معیشتی حمایتی توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ و با مشارکت مؤسسه پیام صلح رهایی و خیرین جمع آوری و به دانش‌آموزان کم‌برخوردار اهدا شد.

مرتضوی در خاتمه به اقدامات عمرانی انجام شده در مدارس غرب تهران اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات بهسازی جداول و آسفالت ورودی مدارس عاصمی، رجبی، کوثر، نظام مافی و سرآبادانی و ایزوگام مدرسه بلال حبشی از جمله اقداماتی بوده که در راستای طرح استقبال از مهر در منطقه ۹ انجام شده است.

انتهای پیام/