اتمام پروژه مرمت خانه تاریخی ختایی
اتمام پروژه مرمت خانه تاریخی ختایی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ​​​​​​​شهردار منطقه ۸ از تکمیل مرمت و ساماندهی خانه تاریخی ختایی خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر شهردار منطقه ۸، ضمن اعلام خبر فوق افزود: با عنایت به فرسودگی بخشی از ساختمان خانه ختایی،شهرداری منطقه ۸، عملیات مرمتی قسمت های در معرض تخریب این بنا از ابتدای سال جاری را آغاز و  […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

​​​​​​​شهردار منطقه ۸ از تکمیل مرمت و ساماندهی خانه تاریخی ختایی خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر شهردار منطقه ۸، ضمن اعلام خبر فوق افزود: با عنایت به فرسودگی بخشی از ساختمان خانه ختایی،شهرداری منطقه ۸، عملیات مرمتی قسمت های در معرض تخریب این بنا از ابتدای سال جاری را آغاز و  بعد از طی مراحل مرمتی، این خانه تاریخی مرمت و احیاء شد.

وی به اقدامات مرمتی خانه تاریخی ختایی اشاره کرد و گفت: در مرمت خانه ختایی اقدامات مرمتی متعددی توسط شهرداری منطقه ۸ اجرایی شده است که شامل، استحکام بخشی پایه ها،مرمت آب انبار،مرمت دیواره های آجری ، مرمت طاق های آجری زیر زمین، اجرای کفپوش های آجری زیرزمین و رنگ آمیزی پنجره و درب های این خانه تاریخی است.

شهردار منطقه ۸، با اشاره به اجرای پروژه های مرمتی متعدد در محدوده مرکزی شهر گفت: اجرای پروژه های مرمتی متعدد، توسط شهرداری منطقه ۸، موجب هویت بخشی بافت تاریخی تبریز شده است که می بایست با ساماندهی این اماکن، استفاده گردشگری از آنها کرد.

شایان ذکر است، خانه ختایی بنایی مربوط به دوره صفوی تا دوره قاجار است که در تبریز، خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، بن‌بست ختایی‌ها واقع شده و این اثر با نام “خانه ختایی” در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ  ۹۴۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

خانه تاریخی ختایی در سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری منطقه ۸ خریداری و بعد از مرمت به سازمان فرهنگی هنری شهر تبریز تحویل داده شده و به خانه هنرمندان تبریز مبدل گشت.