توجه به سرانه‌های خدماتی در دقیق‌سازی ارتفاعات اصفهان/ فروش پسماندهای زنجانی‌ها با «بهروب»
توجه به سرانه‌های خدماتی در دقیق‌سازی ارتفاعات اصفهان/ فروش پسماندهای زنجانی‌ها با «بهروب»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، «لزوم توجه به سرانه‌های خدماتی در دقیق‌سازی ارتفاعات اصفهان»، «بهبود تردد وسایل نقلیه با اصلاح هندسی پل‌های شهر اهواز»، «فروش پسماندهای شهروندان زنجانی با بهره‌گیری از سامانه بهروب»، «احداث زیرگذر شورا_شهید بهشتی ارومیه آغاز شد»، «رسیدگی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر سنندج از اولویت‌های شورا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، «لزوم توجه به سرانه‌های خدماتی در دقیق‌سازی ارتفاعات اصفهان»، «بهبود تردد وسایل نقلیه با اصلاح هندسی پل‌های شهر اهواز»، «فروش پسماندهای شهروندان زنجانی با بهره‌گیری از سامانه بهروب»، «احداث زیرگذر شورا_شهید بهشتی ارومیه آغاز شد»، «رسیدگی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر سنندج از اولویت‌های شورا است»، «بازسازی و توسعه راه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در راستای رونق اقتصادی»، «مسئولان به کیفیت آموزش در بندرعباس توجه کنند» و «پیست دوچرخه سواری در بوستان خورشید مشهد افتتاح می‌شود» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم توجه به سرانه‌های خدماتی در دقیق‌سازی ارتفاعات اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوع دقیق‌سازی ارتفاعات، از سال‌های قبل نیز در شهرداری اصفهان مسبوق به سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظری بین طرح تفصیلی و طرح بازنگری شهر اصفهان که حوالی سال ۱۳۹۱ ابلاغ شده است، وجود داشت و در طول زمان نیز پروانه ساختمانی برای پلاک‌ها طبق نظر مدیران مناطق صادر شده است، افزود: شرکت مشاور طرح تفصیلی، کد ارتفاعی شهر اصفهان را به‌صورت پهنه‌ای دیده بود که گاهی به دلیل مشرفیت و سایه‌اندازی ملک شمالی، عرض گذر و مساحت پلاک، مشکل‌ساز بود، بنابراین شهرداری لاجرم به سمت دقیق‌سازی ارتفاعات رفت و مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای این طرح در مناطق هفت و ۱۲ دریافت شد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: یکی از ایراداتی که از سوی کمیسیون ماده ۵ مطرح شد، این بود که اگر بخواهیم دقیق‌سازی ارتفاعات را انجام دهیم، سرانه‌های خدماتی نیز مورد توجه باشد که شهرداری اصفهان طرح پیشنهادی خود را به‌صورت گذربندی تدوین و به این کمیسیون ارسال کرد و در جلسات کارگروه امور زیربنایی به طرح تبدیل شد، اما خروجی از آن ندیده‌ایم و امیدواریم با پیگیری مسئولان شهری، دقیق‌سازی ارتفاعات انجام شود.

بهبود تردد وسایل نقلیه با اصلاح هندسی پل‌های شهر اهواز

حمید دغاغله، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اصلاح هندسی و تعریض پل‌های قدیمی شهر اهواز در راستای روان‌سازی ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش جمعیت و وسایل نقلیه و به تبعیت آن تردد بیشتر خودرو از روی پل‌ها، پل‌های قدیمی اهواز نیازمند بررسی بیشتر بود تا بتوانیم در راستای روان‌سازی ترافیک و تسهیل تردد شهروندان تلاش کنیم، افزود: در همین راستا اصلاح هندسی و تعریض پل‌های علوی و راهنمایی و رانندگی در دست اقدام قرار گرفت، مطالعات پل علوی به دست مشاور در حال تکمیل است و اسناد مناقصه پل راهنمایی و رانندگی با نهایی شدن آن‌ها در طول هفته جاری در سایت شهرداری قرار خواهد گرفت.

فروش پسماندهای شهروندان زنجانی با بهره‌گیری از سامانه بهروب

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سامانه بهروب فعال است و شهروندان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن و تفکیک زباله در مبدا، پسماند خود را به فروش برسانند.

وی افزود: تفکر زباله طلای کثیف درست نیست و باید تلاش کنیم که جلوی آسیب زباله و نفوذ شیرابه‌ها به زمین را بگیریم، چراکه هدف ما حفظ محیط زیست است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تفکیک زباله در مبدا ۵۰ درصد حجم زباله را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: حجم زباله‌های تولیدی در شهر زنجان ارزش سرمایه‌گذاری ندارد و بخش خصوصی از خرید زباله استقبال نمی‌کند.

احداث زیرگذر شورا_شهید بهشتی ارومیه آغاز شد

عملیات احداث زیرگذر شورا-شهید بهشتی ارومیه که جزو پروژه‌های مصوب شورای اسلامی شهر است، با اعتباری بالغ بر ۸۹۰ میلیارد ریال و طول ۳۴۰ متر آغاز شد.

پروژه زیرگذر تقاطع شورا _ شهید بهشتی که جز پروژه‌های مصوب شورای اسلامی شهر ارومیه است به طول بیش از ۳۴۰ متر و با عرض ۱۸ متر و مساحت عرشه در سطح یک هزار و ۸۰ مترمربع احداث و به بهره برداری می‌رسد.

هزینه مالی این پروژه ۸۹۰ میلیارد ریال برآورد شده و مسئولان مدیریت شهری وعده داده‌اند که در عرض شش ماه عملیات عمرانی آن را به اتمام و جهت استفاده عموم افتتاح کنند.

رسیدگی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر سنندج از اولویت‌های شورا است

سالار علی‌ویسی، رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ایجاد بستر مناسب برای رسیدگی به معضلات حوزه حمل‌ونقل عمومی همچون تاکسی‌داران در راستای استیفای حقوق این قشر زحمتکش از اولویت‌های مهم شورای شهر سنندج است.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب جهت رسیدگی به معضلات حوزه حمل و نقل عمومی همچون تاکسی‌داران در راستای استیفای حقوق این قشر زحمتکش از اولویت‌های مهم این شورای شهر سنندج است.

بازسازی و توسعه راه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در راستای رونق اقتصادی

سیداحمد هاشمی، نایب‌رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت بازسازی و توسعه راه‌های استان، گفت: تخصیص اعتبار برای آسفالت جاده چلیچه تا راستاب، افزایش اعتبار چهار خطه پردنجان – جونقان و سورشجان – فارسان به چلگرد از ضروریات است.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی، اظهار کرد: توزیع اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرستان فارسان نیازمند بازنگری است و با توجه به سرانه فضاهای خاکی سهمیه قیر رایگان شهرستان فارسان افزایش پیدا می‌کند.

مسئولان به کیفیت آموزش در بندرعباس توجه کنند

یعقوب دبیری‌نژاد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: از استاندار که همیشه دغدغه ارتقا کیفیت آموزش را دارند و نمایندگان مجلس که نسبت به سرنوشت صدها هزار دانش‌آموز هرمزگانی مسئول‌اند و باید زبان مردم در بیان این موضوعات و بازخواست مجموعه وزارت آموزش و پرورش باشند، عاجزانه خواهشمندم هرچه سریع‌تر فکری به حال کیفیت آموزش در استان باشند.

وی با انتقاد از وضعیت آموزش در هرمزگان و تنگناهای مدیران مدارس در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تقویت آموزش و پرورش تضمین کننده تربیت نسل مدیران آینده استان است. در همین راستا شهرداری بندرعباس از ابتدای ١٤٠١ تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از ١٤ میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب آموزش و پرورش واریز کرده و طی چند ماه اخیر بیش از ٣ میلیارد و پانصد میلیون تومان به مدارس خدمات ارائه کرده است.

پیست دوچرخه‌سواری در بوستان خورشید مشهد افتتاح می‌شود

مجید طهوریان‌عسکری عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در اقدامی مشترک میان شهرداری منطقه ۹ و هیئت دوچرخه‌سواری استان طی شش ماه گذشته فعالیت‌هایی پیرامون توسعه ورزش دوچرخه‌سواری رشته کوهستان در بوستان خورشید انجام‌شده است.

وی افزود: بر این اساس پیست دوچرخه‌سواری این رشته به طول پنج کیلومتر در بوستان خورشید طراحی‌شده و ظرف شش ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کنار احداث این پیست دوچرخه‌سواری از یک ماه گذشته عملیات اجرایی احداث پیست دوچرخ سواری کوهستان دانهیل و کراس کانتری نیز در بوستان خورشید آغازشده است.