۲۲ درصد تصادفات کشور در تهران / با همکاری شهرداری به فکر مهار ترافیک پایتخت بودیم
۲۲ درصد تصادفات کشور در تهران / با همکاری شهرداری به فکر مهار ترافیک پایتخت بودیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدابوالفضل موسوی‌پور امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در صدوهشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته فراجا اظهار کرد: غول ترافیک تهران در نیمه دوم سال بیدار می‌شود و تمام افراد نگران ترافیک سنگین در معابر هستند و تقریباً از دو ماه قبل با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدابوالفضل موسوی‌پور امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در صدوهشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته فراجا اظهار کرد: غول ترافیک تهران در نیمه دوم سال بیدار می‌شود و تمام افراد نگران ترافیک سنگین در معابر هستند و تقریباً از دو ماه قبل با تشکیل کارگروه‌هایی با همکاری شهرداری به فکر مهار ترافیک پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال به دلیل اضافه شدن سفرهای آموزشی و کاهش طول روز ترافیک افزایش پیدا می‌کند، افزود: در نیمه دوم سال جاری در یک بازه زمانی خاص اوج ترافیک خواهد بود، به گونه‌ای که از ساعت هفت صبح با شروع مدارس ترافیک آغاز می‌شود و بعد از آن ترافیک ادارات سپس ترافیک بازار آغاز می‌شود و ترافیک معابر سنگین است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۱۵ ورودی به شهر تهران داریم که بیشترین ورودی خودروها از غرب و بعد از آن هم جنوب و شرق پایتخت است، گفت: اگر بتوانیم حمل‌ونقل عمومی به سمت کرج را افزایش دهیم، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹ میلیون موتور و خودرو در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، اما خیابان‌ها هنوز همان خیابان‌های قدیمی است، خاطرنشان کرد: تجمع مراکز آموزشی باعث بروز مشکلاتی شده است، به‌گونه‌ای که در میدان اعجازی در منطقه یک حدود ۳ هزار نفر سفر آموزشی دارند و به همین دلیل در تیرماه به فکر ایجاد منطقه مستقل پلیس راهور در شرق منطقه سه افتادیم، چرا که به‌طور عمده شاهد تجمع مراکز آموزشی در خیابان‌هایی همچون دولت، پاسداران، یخچال و هروی هستیم که این مسئله موجب بروز معضل ترافیکی برای شده بود و به همین دلیل یک منطقه، راهنمایی مستقل ایجاد شد و عملکرد مثبتی در این زمینه داشت.

موسوی‌پور تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های نیروهای پلیس راهور استفاده کردیم و تا هفته پیش نیروهای پلیس راهور در آماده‌باش کامل برای آغاز سال تحصیلی بودند. ۳۰۰ مدرسه که در حاشیه معابر اصلی و مهم است را شناسایی کردیم، همچنین ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در تهران شناسایی شد که در حال احیای پلیس مدرسه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک در دو هفته ابتدایی مهرماه، ورود کامیون‌های بار و کالا ممنوع بود و ۸۰۰ کامیونت متوقف شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سفرهای روزانه از مرز ۲۰ میلیون سفر گذشت، گفت: به‌طور میانگین روزانه ۹ هزار مورد خبر دریافت می‌کنیم که ۲ هزار و ۲۰۰ مورد مربوط به تصادفات است، همچنین روزانه ۲۰۰ تصادف جرحی و کروکی داریم، بنابراین ۲۲ درصد تصادفات کل کشور در تهران است.

وی با اشاره به آمار تردد چهار میلیون خودرو در تهران و چهار میلیون موتورسیکلت در پایتخت افزود: روزانه ۶۵۰ خودرو در تهران توقیف می‌شود و یک‌سوم اعمال قانون کشور در تهران است.