کنترل هوشمند ساخت‌وسازهای شهر همدان در دستور کار باشد
کنترل هوشمند ساخت‌وسازهای شهر همدان در دستور کار باشد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی کنترل ساخت‌وسازها و با حضور نمایندگان شرکت فاوا رضوی، برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از معضلات شهر همدان است. وی با اشاره به ابعاد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی کنترل ساخت‌وسازها و با حضور نمایندگان شرکت فاوا رضوی، برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از معضلات شهر همدان است.

وی با اشاره به ابعاد و دلایل ساخت‌وسازهای غیرمجاز، افزود: جامعه باید موضوع مذکور را بررسی کند و عقب ماندگی‌های دولت‌ها در عمل به تعهدات خود در بحث ایجاد مسکن از جمله این دلایل بوده البته تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده اما مطلوب جامعه نبوده است و این امر مردم را به سمت ساخت‌وساز غیرمجاز سوق می‌دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: سو استفاده برخی متمکنین و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر ابعاد این امر است.

نظری قوانین دست و پاگیر شهرداری‌ها در زمینه ساخت و ساز را موجب ایجاد مشکلات عدیده دانست و تاکید کرد: با توجه به این موضوع، هر چند نیروهایی با تلاش مضاعف داشته باشیم، مجدد مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نگاه‌های تبعیض‌آمیز مسئولان در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اضافه کرد: در بعضی موارد مشاهده می‌شود، با تمام توان و شدت برخورد می‌کنند و برخی را نادیده می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: لازم است در زمینه کنترل هوشمند ساخت‌وسازها به صورت جدی ورود کنند و با تحقق این امر امیدوارم مشکلات در این حوزه کاهش یابد به حداقل برسد.

نظری اجرای ناحیه‌بندی را در کنترل هوشمند ساخت‌وسازها مؤثر دانست و گفت: با مکلف کردن نواحی به کنترل ساخت و سازها در بلوک‌ها می‌توان مرهمی بر این زخم گذاشت.

وی با اشاره به ارائه طرح شرکت فاوا رضوی، افزود: با بررسی این طرح و رصد ابعاد مختلف آن برای کنترل هوشمند ساخت و سازها باید از اینگونه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بحث هوشمندسازی را جزو سیاست‌های کلان به شهرداری ابلاغ شد که اراده‌ها در اجرای آن کمی سست بوده و باید اراده لازم در این زمینه ایجاد و از این فناوری بهره‌مند شوند.