پیش‌بینی ۱۴۰ میلیارد تومان جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین در بودجه سال آتی
پیش‌بینی ۱۴۰ میلیارد تومان جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین در بودجه سال آتی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: در بودجه سال آینده منطقه، ۱۴۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی و خدمات دهی به محلات حاشیه نشین گنجانده شده است. به گزارش شهریار، حمید شاهوردی در دومین جلسه از دور سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: بودجه منطقه ۱ در سال آینده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: در بودجه سال آینده منطقه، ۱۴۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی و خدمات دهی به محلات حاشیه نشین گنجانده شده است.

به گزارش شهریار، حمید شاهوردی در دومین جلسه از دور سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: بودجه منطقه ۱ در سال آینده دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شاهوردی ادامه داد: در بودجه سال آینده  برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌ نشانی ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای تملک اماکن تاریخی دوکمال نیز ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به تداوم برنامه های مسیرگشایی در سال آینده ابراز کرد: برای احداث خیابان ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۶۰۰ متر، ۵۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱ خاطرنشان کرد: برای تملک‌های مسیرگشایی‌های نیمه‌تمام سطح منطقه در معابر پل کابلی، شهید مناف زاده، نجفیان پور، خیابان امام‌زاده نیز در بودجه سال آینده ۷۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص خواهد گرفت.

شاهوردی در تشریح برنامه های قرارگاه مسکن منطقه ۱ تبریز در سال آینده، تصریح کرد: ۱۵۰ واحد مسکونی واقع در گلکار در مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی با اشاره به کمک مالی ۲۰ میلیارد تومانی منطقه در سال آتی برای تکمیل فونداسیون، اسکلت پوشش سقف صفه جنوبی مقبره‌الشعرا، گفت: برای احداث فرهنگسرای جدید با مساحت ۵۰۰ متر بودجه ۱۰ میلیارد تومانی تخصیص می‌شود و همچنین برای تملک و اجرای یک فرهنگسرای دیگر در ملازینال اعتبار ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱ ادامه داد: برای تملک باغات ۳۲ هزار مترمربعی چایکنار اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و ۱۹ میلیارد تومان نیز برای احداث و تجهیز این مکان تخصیص می یابد.

شاهوردی با برشمردن پروژه های سال آینده منطقه اظهار کرد: احداث بازارچه در هفت تیر، بازسازی کانال و مسیل، تملک یک رشته قنات به مبلغ ۵ میلیارد تومان، تکمیل ساماندهی مهرانه‌رود با ۳ میلیارد تومان و احداث  ایستگاه بحران در مسیرگشایی انقلاب نیز ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای احداث پیاده‌راه در ابعاد  ۲۲۵ متر در ۱۰ متر در سال آینده تخصیص داده شده است و همچنین  تکمیل پل عابر پیاده در پل سنگی و احداث پل عابرپیاده در میدان شهید فهمیده و ایمن سازی پل‌ها معابر از دیگر برنامه های سال آتی منطقه است.

شهردار منطقه ۱ تبریز با بیان برنامه های سال آینده منطقه ابراز کرد: ۳۵ میلیارد برای تکمیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران، تملک و احداث و تجهیز گرم‌خانه در زمین ‌های لاله با  ۱۰میلیارد تومان بودجه از اهم فعالیت های سال آینده منطقه است.

وی یادآور شد: در سال آتی برای احداث و توسعه فضای سبز ۹ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و برای احداث پارک‌های ۵۰ هکتاری عینالی و پنجاه هکتاری وادی رحمت نیز  ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. برای هوشمندسازی و مسائل حمل‌ونقل و ترافیک و اجرای طرح‌های ترافیکی نیز ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.