پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ساخت خانه «مادر و کودک» در شهرک نور
پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ساخت خانه «مادر و کودک» در شهرک نور

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ساخت خانه «مادر و کودک» در شهرک نور خبر داد. به گزارش شهریار، مسعود حاتملویی اظهار کرد: خانه «مادر و کودک» در شهرک نور در یک طبقه و نیم و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ساخت خانه «مادر و کودک» در شهرک نور خبر داد.

به گزارش شهریار، مسعود حاتملویی اظهار کرد: خانه «مادر و کودک» در شهرک نور در یک طبقه و نیم و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

وی افزود : این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در حال اجرا است که به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز عنوان کرد: خانه «مادر و کودک» دارای خانه فیلم، خانه کاردستی و اتاق های آموزشی مخصوص کودکان و همچنین دارای محوطه پلیس است.

حاتملویی ادامه داد: فضاهای شهری باید به گونه‌ای باشند که گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان حضور بی‌دغدغه‌ای در آن داشته باشند. اهمیت نقش مادر و شرایط و نیازهای حضور بانوان به همراه کودکانشان در فضاهای شهری و ساختمان‌های عمومی و محل‌های پرتردد شهر، ایجاد فضاهایی جهت استفاده مادران و کودکان را به یک خواست عمومی تبدیل کرد و در این راستا طرح احداث خانه مادر و کودک در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است، هدف از احداث خانه مادر و کودک اجرای برنامه‌های خانواده محور و ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی برای مادران و کودکان بوده و اتاق مادر و کودک این امکان را به مادران می‌دهد که در شرایط فضای تفریحی، اوقات خود را کنار فرزندانشان سپری کنند و این اقدام در راستای بهرمندی مادران و کودکان از فضاهای شهری انجام شده است.