پیش‌بینی ساماندهی ورودی جنوب غرب تبریز در بودجه سال ۱۴۰۲
پیش‌بینی ساماندهی ورودی جنوب غرب تبریز در بودجه سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۷ تبریز از ساماندهی ورودی جنوب غرب تبریز خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده منطقه، طراحی و نصب المان ورودی شهر با عنوان دروازه صنعت آذربایجان با اعتبار هفت میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. به گزارش شهریار، محمد رشتبری صبح امروز در یکصد و نوزدهمین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۷ تبریز از ساماندهی ورودی جنوب غرب تبریز خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده منطقه، طراحی و نصب المان ورودی شهر با عنوان دروازه صنعت آذربایجان با اعتبار هفت میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهریار، محمد رشتبری صبح امروز در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ساماندهی ورودی جنوب‌غرب تبریز با اقداماتی همچون جدول گذاری، کفپوش و فضای سبز چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

رشتبری از پیش بینی ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد و افزود: از این میزان ‌۴۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مربوط به بودجه عمرانی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های این منطقه در سال آینده گفت: با توجه به نبود شهربازی مسقف در منطقه یک هکتار در باغات لاله به این منظور اختصاص می یابد که شهر بازی در منطقه احداث شود. همچنین یک شهر بازی در شهرک صدرا نیز احداث می‌شود که اعتبار هر دو شهربازی مسقف شش میلیارد تومان است.

شهردار منطقه ۷ تبریز افزود: در این بین برای احداث پارک محله‌ای در کوی لاله و شهرک صدرا ۳۳۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده است که برای هر پارک پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رشتبری با اشاره به احداث بازارچه های محلی در این منطقه تصریح کرد: احداث بازارچه میوه و تره‌بار در خیابان شهید صمدی به متراژ ۴۰۰ متر و ۳۳ غرفه با نمازخانه و سرویس بهداشتی، یک بازارچه در کوی نیلوفر در مجموع با اعتبار ۶ میلیارد تومان، یک بازارچه نیز امسال در پارک صدرا آغاز به کار کرده است که دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تعریف شده است.  

وی ادامه داد: در قرارگاه مسکن بر اساس دستور ابلاغی، در شهرک صدرا ۱۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود که ۵۰ واحد مسکونی مشارکتی و ۵۰ واحد توسط منطقه احداث می‌شود که ۴۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفتیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: اتصال آب قنات از غرب به شرق بوسیله لوله نفت با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تصفیه‌خانه فاضلاب محلی در پارک چشم‌انداز و پارک کریمی مراغه‌ای با یک میلیارد و نیم اعتبار، ساماندهی مرمت و بازسازی کانال‌ها و مسیل‌های دفع آب های سطحی با ۴ میلیارد تومان اعتبار، احداث ایستگاه آتش‌نشانی و پد۰ هلی‌کوپتر در دو طبقه با ۸ میلیارد تومان اعتبار و احداث پیاده راه خیابان فجر با ۱۲ میلیارد تومان از دیگر اقدامات این منطقه خواهد بود.

به گفته رشتبری، بلوار معراج در وادی رحمت به طول یک و نیم کیلومتر و عرض ۱۶ متر با اعتبار ۵ میلیارد تومان دو بانده خواهد شد.  

وی با اشاره به مسیرگشایی های سطح منطقه نیز یادآور شد: تملک و مسیرگشایی‌های خیابان شهید صمدی به طول یک کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، تملک و اجرای رمپ و لوپ مسیر دیزل آباد ۲۳ قطعه نیاز به تملک دارد و ۱۳۷۴۲ مترمربع مساحت آن است که  ۷ قطعه به مساحت ۷۵۶ مترمربع تملک شده است و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، تملک و مسیرگشایی  خیابان شهید سعیدی و دیگر پروژه‌ها و املاک منطقه ۱۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

شهردار منطقه ۷ تبریز از تدوین ۱۸۰ برنامه فرهنگی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در این بین احداث فرهنگسرا به مساحت ۵۰۰ مترمربع در دو طبقه در محله خلجان با اعتبار چهار میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

رشتبری خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای تقویم برنامه‌های ورزشی پنج میلیارد تومان پیش بینی شده که سه میلیارد و نیم برنامه مشارکتی و یک میلیارد و نیم برای خرید تجهیزات و خط کشی زمین فوتبال و… در مجتمع‌های ۴۰۰ واحدی خواهد بود.