پوشش بیش از ۱۵۰۰ کودک ونوجوان معلول در انجمن خیریه آسوده ماوی اصفهان
پوشش بیش از ۱۵۰۰ کودک ونوجوان معلول در انجمن خیریه آسوده ماوی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کاظمی امروز _شنبه سیزدهم آبان ماه_ در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان که در محل انجمن خیریه توان‌خواهان آسوده ماوی برگزار شد، اظهار کرد: این انجمن سال ۱۳۸۵ با مجوز استانداری و ثبت قانونی برای ارائه خدمات همه جانبه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کاظمی امروز _شنبه سیزدهم آبان ماه_ در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان که در محل انجمن خیریه توان‌خواهان آسوده ماوی برگزار شد، اظهار کرد: این انجمن سال ۱۳۸۵ با مجوز استانداری و ثبت قانونی برای ارائه خدمات همه جانبه به معلولان این استان تأسیس شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ سال از تأسیس انجمن آسوده ماوی می‌گذرد، افزود: این انجمن فعالیت خود را با کمک به ۲۰ نفر معلول آغاز کرد که در آن زمان در نوبت خدمات بهزیستی قرار داشتند و در حال حاضر تعداد ۱۵۸۳ معلول تحت پوشش این انجمن قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی تصریح کرد: محل این انجمن با کاربری مسکونی مربوط به دوره پهلوی اول است که این بنا برای این منظور خریداری و با حفظ هویت معماری ساختمان، بازسازی شد.

وی ادامه داد: این بنا به عنوان دفتر مرکزی انجمن انتخاب و بناهای اطراف این مرکز با بافت تاریخی نیز توسط خیرین برای انجمن خریداری شد.

کاظمی با اشاره به اینکه بافت تاریخی اصفهان ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد و از این فضاها می‌توان برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: برای بازسازی این مجموعه ۳ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان هزینه شده است که سال گذشته از این مبلغ، ۴۰۰ میلیون تومان در شورای ششم مصوب و به انجمن پرداخت شد.

وی ادامه داد: مبلغ درخواستی انجمن خیریه آسوده ماوی از شهرداری اصفهان برای حمایت از بافت تاریخی و بازسازی این محل یک میلیارد تومان بود که این مبلغ طبق نامه‌ای توسط شهردار این کلان شهر به ۵۰۰ میلیون تومان تأیید و در شورای ششم به ۴۰۰ میلیون تومان مصوب شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی با اشاره به پذیرش این انجمن از سنین زیر شش تا ۱۲ سال گفت: این انجمن برگزار کننده ۳۶ نوع کلاس برای معلولان در قالب کار درمانی از جمله درمان معلولان و روح درمانی بچه‌ها مانند برگزاری کلاس‌هایی چون قرائت قرآن، کامپیوتر، نقاشی، سرود و غیره است.