تشکیل سازمان فناوری‌های نوین ابهام دارد
تشکیل سازمان فناوری‌های نوین ابهام دارد
رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین گفت: وزارت کشور به‌عنوان نهاد بالادستی شوراها می‌تواند نسبت به تصمیمات واکنش نشان دهد، اما این اولین بار بود که این وزارت در مورد مصوبه‌ شورا ورود می‌کند و در مورد تشکیل این سازمان ابهام وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی‌اصغر قائمی، درباره سرانجام رد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین از سوی وزارت کشور اظهار کرد: اساسنامه این سازمان از سوی وزارت کشور رد شده است و درخواست داشتند که جلسه مشترک سه جانبه فی مابین وزارت کشور، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در نامه‌ای دو صفحه‌ای به‌طور کامل دلایل خود را در مورد این مخالفت بیان کرده است، افزود: مقرر شده در جلسه‌ای که هنوز تشکیل نشده، شهرداری تهران دلایل خود را در مورد تأسیس این سازمان جدید ارائه کند و شورای شهر تهران نیز دلایل موافقت یا مخالفت خود را در این زمینه بیان کند.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران ادامه داد: وزرات کشور در نامه خود اعلام کرده بود که تأسیس این سازمان موازی‌کاری است و باعث افزایش ساختار و نیروی انسانی خواهد شد و هزینه‌های سرباری خواهد داشت، مضاف بر اینکه موضوعاتی که در این سازمان پیش‌بینی شده، در بخش‌های فعلی شهرداری قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به‌عنوان نهاد بالادستی شوراهای شهر می‌تواند نسبت به تصمیمات واکنش نشان دهد، اما این اولین بار است که وزارت کشور در مورد مصوبه‌ای در شورای شهر تهران مستقیم ورود می‌کند، افزود: هنوز این جلسه تشکیل نشده است و در مورد تشکیل یا عدم تشکیل این سازمان ابهام وجود دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری آرمانشهر خبر