پل سرهنگ نورپردازی می‌شود – ایمنا
پل سرهنگ نورپردازی می‌شود – ایمنا

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های مهم منطقه ۱۰ درباره روشنایی این منطقه اظهار کرد: طی مطالبات مردمی از طریق سامانه ۱۳۷، فاز نخست روشنایی شهرک صفائیه که بخشی از فضای سبز آن تاریک بود و امنیت شهروندان را خطر می‌انداخت، اتفاق افتاد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های مهم منطقه ۱۰ درباره روشنایی این منطقه اظهار کرد: طی مطالبات مردمی از طریق سامانه ۱۳۷، فاز نخست روشنایی شهرک صفائیه که بخشی از فضای سبز آن تاریک بود و امنیت شهروندان را خطر می‌انداخت، اتفاق افتاد.

وی در خصوص روشنایی شهرک صفائیه افزود: این محوطه با نصب ۱۷ پایه پنج متری و پروژکتورهای ۳۵ وات ال‌ای‌دی روشن شد و مسئولان برای جلوگیری از سرقت و ایمنی روشنایی‌ها، پایه‌های آن را از سه متر به پنج متر ارتقا داده‌اند که مجموع این اقدامات با هزینه حدود ۴۳۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های دیگر در زمینه تأمین روشنایی تصریح کرد: پارک ارغوان در شهرک اطشاران روشنایی ندارد، از این‌رو با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان استعلامات آن برگزار و پیمانکاران آن انتخاب شده‌است که امیدواریم تا قبل از اتمام سال جاری روشنایی این پارک با پایه‌های سه متری و چراغ‌های ال‌ای‌دی طرح یاقوت انجام گیرد.

حق‌شناس با اشاره به لچکی‌های خیابان تالار اضافه کرد: مقابل مسجد روح‌الله، انتهای خیابان تالار، محله شهید خراسانی سروستان پارک‌ها و لچکی‌هایی وجود دارد که به لحاظ روشنایی ضعیف است و مسئولان طی مطالبات مردمی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری روشنایی این مناطق را نصب می‌کنند و به مرحله بهره‌برداری خواهند رساند.

وی با اشاره به مسئله احداث پارک در محله کم برخوردار حصه ادامه داد: در ضلع جنوبی پارک حصه، پارکی به وسعت ۲۶ هزار متر احداث خواهد شد، در حال حاضر مسئولان در مرحله نقشه‌برداری هستند، طرح و ضمائم آن نیز آماده شده است.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به رینگ آبیاری مرکزی پساب بر اساس طرح جامع آبرسانی شهر خاطر نشان کرد: آبیاری در این منطقه با لوله ۵۰۰ جی‌آربی که از لوله‌های مرغوب است، صورت می‌گیرد، همچنین محور آن خیابان پروین (حدفاصل پل آزادگان یا پل سرهنگ سابق تا میدان لاله) است، طول مسیر آن حدود ۱۶۰۰ متر است که ۷۰۰ متر آن انجام شده است؛ یعنی از پل آزادگان تا چهارراه ۲۴ متری لوله‌کشی آن انجام شده و در مرحله تست قرار دارد و هزینه آن ۱۴ میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

حق‌شناس افزود: با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای، هفت عدد از چاه‌هایی را که پروانه نداشت، اما کارایی داشت، شناسایی و با چاه‌های پروانه‌داری که خشک و فاقد کارایی بودند جابه‌جا شد، در حال حاضر مسئولان در مرحله دریافت مجوزهای آن هستند تا بتوانند چاه‌هایی که از حالت عادی نیز خارج شده‌اند را به چرخه کار خود بازگردانند.

وی با اشاره به مسئله زیباسازی این منطقه ادامه داد: در زیرگذر پل تمدن نقوش برجسته‌ای در حال اجرا است که تلاش می‌کنیم تا قبل از نوروز ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری برسد، در حال حاضر پیمانکار در این پل مشغول کار است و هزینه آن حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

ترمیم نقوش برجسته طرح دفاع مقدس در اتوبان شهید آقابابایی با هزینه حدود ۴۰۰ میلیون تومان

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به ترمیم نقوش برجسته طرح دفاع مقدس در اتوبان شهید آقابابایی در رمپ خیابان جی بیان کرد: این نقوش سیمانی ریزش پیدا کرده است که در حال حاضر مسئولان با هزینه حدود ۴۰۰ میلیون تومان در حال بازسازی و رنگ‌آمیزی آن هستند.

حق‌شناس گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در بوستان آذر دیوارنگاره انجام می‌شود که در مراحل ابتدایی، سیمان سفید آن زده شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبیاری گسترده‌ای نیز در این منطقه انجام گرفته است، ادامه داد: در مسئله توسعه شبکه قطره‌ای، شبکه آبیاری تحت فشار بابلر، همچنین برای مکان‌هایی که مشکل آب‌رسانی داشت و با تانکر آبرسانی آن صورت می‌گرفت، اقدامات زیادی صورت گرفته است.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدام بزرگی در زمینه روشنایی محور پل سرهنگ انجام خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری در محور پل سرهنگ با هزینه دو نیم میلیارد تومان یک نورپردازی شاخصی صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس با اشاره به قراردادی که با پیمانکار برای روشنایی خیابان سروش بسته شده است، ادامه داد: در زیر گذر خیابان عسگریه با توجه به تناسب مذهبی که آستان امامزاده شاه میرحمزه و مهدیه اصفهان پدید آورده است، طرحی با جزئیات و المان‌های مذهبی توسط پیمانکار در حال آماده‌سازی است.

وی در خصوص نورپردازی نرده‌های زیر گذر عسگریه ادامه داد: حدود ۱۴۰ آویز بین نرده و هشت لوستر آویز میان گذر عسگریه برای نورپردازی این محل نصب خواهد شد.