کنترل ساخت و ساز غیرمجاز با استقرار پهپاد
کنترل ساخت و ساز غیرمجاز با استقرار پهپاد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز سرمایه گذاری در حوزه مسکن را یکی از برنامه های مدیریت شهری برای سال آینده دانست. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه امروز بررسی بودجه سال آینده شهرداری تبریز در صحن شورای اسلامی شهر، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سال آتی به میزبانی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز سرمایه گذاری در حوزه مسکن را یکی از برنامه های مدیریت شهری برای سال آینده دانست.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه امروز بررسی بودجه سال آینده شهرداری تبریز در صحن شورای اسلامی شهر، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سال آتی به میزبانی تبریز، مناطق دهگانه شهرداری را ملزم به ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دانست و گفت: علاوه بر ساخت مسکن، تلاش داریم در چند حوزه دیگر نیز سرمایه‌گذار جذب کنیم.

شهردار تبریز تولید املاک و اموال شهرداری در سال جاری را مناسب توصیف کرد و با اشاره به اینکه علاوه بر ۷۰۰ واحد، در شهرک جوانان ۱۵۰۰ واحد مسکونی احداث می شود، نتیجه احداث این مسکن ها را ایجاد سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی برای شهرداری تبریز دانست.

وی با بیان اینکه بدهی بانکی امسال شهرداری تبریز به نسبت‌ بودجه، تنها یک درصد است، افزود: به دنبال تامین مالی پروژه‌ها خواهیم بود و در عین حال تلاش می کنیم که اسناد بالادستی رعایت شود.

شهردار هوشیار عملکرد سال جاری مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی را با همراهی شورای اسلامی شهر موفقیت آمیز عنوان کرد و از نهایی شدن خرید ۴۵۰ دستگاه تاکسی جهت نوسازی ناوگان تا به امروز خبر داد و گفت: هزینه خرید یکهزار دستگاه تاکسی نو تامین شده است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری در ۲۸ محور، گزارش این عملکرد به شورای اسلامی شهر را در سال آینده بصورت سه ماهه اعلام کرد و در عین حال این ارزیابی عملکرد را مبتنی بر استعداد و ظرفیت مناطق قلمداد کرد.

شهردار تبریز همچنین از پیگیری پرونده های ماده صد خبر داد و گفت: اردیبهشت سال جاری، ۹۰۰ میلیارد تومان جریمه ماده صد وجود داشت که وصول نشده بود که به دنبال وصول این اعداد و ارقام هستیم.

به گفته هوشیار، در سال ۱۴۰۲ با ارتقای سیستم شهرسازی و سیستم پهبادی، ساخت و ساز در حریم شهر تحت کنترل و پایش قرار می گیرد تا ساخت و ساز غیرمجاز به حداقل برسد.

وی هدف از این اقدام را مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و بدمسکنی عنوان کرد و افزود: با توجه به لزوم توجه به استانداردهای ساختمان، مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار مدیریت شهری تبریز قرار گرفته است.