پایش روزانه سطح آب و رواناب‌ها و میزان پرشدگی کانال و مسیل باختر در منطقه ۸
پایش روزانه سطح آب و رواناب‌ها و میزان پرشدگی کانال و مسیل باختر در منطقه ۸

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ ️شهرداری این منطقه به منظور بررسی و پایش ظرفیت کانال، وضعیت سلامت فیزیکی و شرایط محیطی دستگاه و حفظ استانداردها جهت تداوم عملکرد آن، به صورت مستمر وضعیت دستگاه سطح سنج مسیل باختر را رصد می‌کند. این اقدام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ ️شهرداری این منطقه به منظور بررسی و پایش ظرفیت کانال، وضعیت سلامت فیزیکی و شرایط محیطی دستگاه و حفظ استانداردها جهت تداوم عملکرد آن، به صورت مستمر وضعیت دستگاه سطح سنج مسیل باختر را رصد می‌کند.

این اقدام مستمر به‌ منظور پایش سطح آب و رواناب‌ها و میزان پرشدگی کانال و مسیل در مواقع رخداد بارش و سیل به صورت بی وقفه در حال انجام است.

دستگاه راداری اندازه گیری برخط سطح آب به منظور پایش سطح آب کانال در تلاقی مسیر باختر با کانال دارآباد نصب شده تا علاوه بر رصد میزان پرشدگی کانال، آگاه سازی و هشدار به موقع به مجموعه مدیریت شهری منطقه در خصوص خطر سیلاب را انجام دهد.

در این راستا بازدیدهای دوره ای و بررسی وضعیت سلامت فیزیکی و شرایط محیطی تجهیزات و حفظ استانداردها به منظور تداوم عملکرد آن ماهیانه بصورت حضوری و هرروز به صورت سیستمی کنترل و گزارش‌ها بعد از تکمیل به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارسال می شود.

گفتنی است؛ مسیل باختر یکی از مسیل‌های مهم حوضه آبریز شرق تهران است که رواناب ناشی از رودخانه های دربند و دارآباد و سایر رود دره ها و کانال های شرق تهران را جمع‌آوری و به سمت جنوب تهران هدایت می کند. 

همچنین دستگاه سطح سنج (هیدرومتری) مسیل باختر از سال ۱۴۰۰ توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این منطقه نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/