اولین جلسه وبینار کمیته طراحی شهری برگزار شد
اولین جلسه وبینار کمیته طراحی شهری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، عباس سعیدی کیا در گفتو گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه ساماندهی نما و منظر شهری از موضوعات مهم در زندگی شهرنشینی است گفت: نگاه تخصصی و علمی به ساماندهی نماها و منظر شهری از موضوعاتی است که مدیریت شهری به جد به آن پرداخته […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

عباس سعیدی کیا در گفتو گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه ساماندهی نما و منظر شهری از موضوعات مهم در زندگی شهرنشینی است گفت: نگاه تخصصی و علمی به ساماندهی نماها و منظر شهری از موضوعاتی است که مدیریت شهری به جد به آن پرداخته است.

سعیدی کیا عنوان کرد: به‌منظور دستیابی به الگوهای‌های مناسب در توسعه شهری در بحث نما طی جلسه‌ای چالش‌های پیش روی تائید نماها و نحوه برخورد با تخلفات اجرای نما موردبررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج به‌عنوان ریاست کمیته طراحی شهری، ضمن تبیین وظایف کمیته و ذیل آن کارگروه نمای ساختمان‌ها موارد اجرای این طرح را ارائه کرد.

سعیدی کیا کاستن از ناهنجاری‌ها و اغتشاشات شهری و رسیدن به آرامش و آسایش را از اهداف توجه به موضوع سیمای شهری برشمرد و به ارزیابی اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری در بهبود و ساماندهی نما و منظر شهری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه منظر شهری همان نماهای قابل‌رؤیت در سطح شهر است، افزود: نمای ساختمان‌ها باید از آلودگی تصویری دور باشند و مقررات مربوط به آن رعایت شود.

منتشر شده درتاریخ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱