بودجه ۱۴۰۲ بیش از رقم مصوب شورا محقق خواهد شد/ نرخ بلیط مترو تهران- پرند اعلام شد
بودجه ۱۴۰۲ بیش از رقم مصوب شورا محقق خواهد شد/ نرخ بلیط مترو تهران- پرند اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر امروز- سه‌شنبه چهاردهم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی یکصد و نود و هشتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهرتهران ، آغاز  شد که  سیداحمد علوی، عضو شورای شهر تهران، نطق پیش از دستور را قرائت کرد. همچنین کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش عملکرد شش ماهه تبصره های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر امروز- سه‌شنبه چهاردهم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی یکصد و نود و هشتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهرتهران ، آغاز  شد که  سیداحمد علوی، عضو شورای شهر تهران، نطق پیش از دستور را قرائت کرد.

همچنین کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش عملکرد شش ماهه تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را ارائه  کرد و در ادامه این جلسه خزانه‌دار شورا نیز در خصوص حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران برای مهر ماه سال ۱۴۰۲ ارائه گزارش داد. 

مازوت‌سوزی کارخانه‌های البرز بر آلودگی‌ تهران موثر است

در ابتدا مهدی‌چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص موضوع مازوت‌سوزی در تهران گفت: در البرز مازوت‌سوزی صورت گرفته اما انتظار می‌رود امسال این اقدام انجام نشود؛ چرا که بر آلودگی هوا در تهران اثرگذار خواهد بود.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های محلی باید جز اولویت‌های شهرداری باشد

 میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب بایستی جزء اولویت های مهم شهرداری باشد.

قوه‌قضائیه پیگیر مساله مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها باشد

سپس مهدی‌پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلودگی هوای تهران گفت:نیروگاه شهید رجایی و منتظر القائم و در مجموع ۱۴ نیروگاه در کل کشور در هنگام ناترازی مازوت سوزی انجام می دهند.

جریان ارتقا کارمندان شهرداری روی ریل درست قرار گرفته است

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا سلیمانی با اشاره به روند رو به رشد رسیدگی به حقوق کارکنان در شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که تا حقوق تمام کارمندان به حداکثر رقمی که باید برسد و روند رسیدگی به دغدغه کارکنان ادامه یابد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهش قیمت مسکن در تهران و رواج پدیده ای به نام بی سرپناهی شهروندانی که با وجود سلامت کامل و اشتغال دسترسی به سرپناه ندارند، یادآور شد: در فصل زمستان  فضای گرمخانه ها برای سکونت این افراد مناسب نیست، به گرمخانه ها مراجعه نمی کنند؛ لذا ضرورت دارد که شهرداری با همکاری مؤسسات خیریه برای اسکان این شهروندان که بیش از سه سال سابقه سکونت در تهران دارند، اقدام کند و مساجد و تکایا نیز در این زمینه به وظایف خود عمل کنند

مسئولیت پاتوق‌های محلی به مردم واگذار شود

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا  با بیان اینکه چند سالی است در برخی مناطق در فضاهای غیر قابل استفاده، پاتوق های محله با نیتی خوب اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه این پاتوق ها به ظرفیت مردمی واگذار نشده، به محل تحمع اراذل و اوباش و معتادان کارتن خواب تبدیل شده است و مردم از این شرایط آسایش ندارند.

ادامه مسیر تحول در مدیریت شهری به حلقه‌های میانی و مردمی واگذار شود

سیداحمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر  با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط امروزی، تحول در مدیریت شهری از اولویت های نخست به شمار می رود، گفت: ضروری است ادامه امور به حلقه های میانی واگذار شود و لازم است به مردم اعتماد کنیم و به جای تصدی گری با رویکرد تسهیل گری، راه را برای مشارکت جویان هموار کنیم.

گزارش عملکرد تبصره‌های بودجه شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ در صحن شورا قرائت شد

حبیب کاشانی خزانه دار شورا در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در جدول هفت ماهه امسال مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۳۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بودجه که نسبت وصولی به کل بودجه ۵۱ درصد است.

 تحقق بودجه ۱۴۰۲ از صددرصد عبور خواهد کرد

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ گفت:وضعیت عملکرد غیرنقد ما با مجوز شورا بسیار بهتر خواهد شد و درصد تحقق بودجه با این عملکرد، از ۱۰۰ درصد بیشتر می شود.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا نرخ بلیط مسیر مترو تهران-پرند را اعلام کرد.سید محمد آقامیری با بیان اینکه قیمت ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان برای بلیط مترو تهران- پرند پیش بینی شده است، یادآور شد: یکی از سوالات مردم این است که چرا این قیمت با نرخ بلیط مترو تهران- کرج متفاوت است؟ ما قیمت فرودگاه امام را برای این مسیر در نظر گرفتیم که برخی افراد برای سفرهای خارجی از آن استفاده می کنند و امروز مردم عادی از شهر پرند با مترو به تهران سفر می کنند.

انتهای پیام/