پانزدهمین منطقه پایتخت میزبان رویداد “شهر شهدا”
پانزدهمین منطقه پایتخت میزبان رویداد “شهر شهدا”

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به آغاز رویداد «شهر شهدا»   در فرهنگسرای خاوران گفت: برپایی چایخانه محبان الرضا(ع) و موکب‌های پذیرایی با یهره گیری از ظرفیت و پتانسیل گروه های خودجوش مردمی، جهادی، کانون خدمت رضوی و پایگاه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به آغاز رویداد «شهر شهدا»   در فرهنگسرای خاوران گفت: برپایی چایخانه محبان الرضا(ع) و موکب‌های پذیرایی با یهره گیری از ظرفیت و پتانسیل گروه های خودجوش مردمی، جهادی، کانون خدمت رضوی و پایگاه‌های بسیج و مساجد منطقه به همراه پخش صوت و نواهای ملی مذهبی و حماسی از جمله برنامه‌های این رویداد است.

وی افزود: مجموعه ” دهکده مقاومت” شامل نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع برپایی نمایشگاه از لوازم و تجهیزات و وصایای به جامانده از رزمندگان دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ادوات و جنگ افزارهای نظامی با تعداد قابل توجهی از ماشین آلات زمان جنگ و ماکت‌های این وسایل در محوطه فرهنگسرای خاوران برپا شده است.

شیری اضافه کرد: زورخانه دفاع مقدس نیز در این ویژه برنامه ایجاد شده که ارتباط معنایی با منش پهلوانی و مرامی شهدایی مانند شهید ابراهیم هادی دارد که کودکان در این زورخانه روایت‌های مختلف را خواهند شنید و با ورزش باستانی و پهلوانی و زورخانه ای آشنا می شوند.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: نمایشگاه “در لباس سربازی” توسط دفتر نشر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم در این ویژه برنامه برای بازدید خانواده‌ها آماده شده است. همچنین نمایشگاهی با عنوان جنایات منافقین نیز در حال آماده‌سازی است که در هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به توضیح اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به منظور برپایی این رویداد بزرگ اشاره کرد و گفت: نصب سه عدد نما پرچم، ۴۰۰۰ متر ریسه پرچمی، ۱۰۰ عدد پرچم یک در چهار با نام شهر شهدا، اجرای طرح فرش گل در آبنمای بازارچه، کاشت نشا در ورودی های نمایشگاه، کاشت نشاء مقابل چادر ها، کاشت ۷۰۰ گلدان رز و نسترن به صورت واکاری در باغچه ها، طرح ویژه هرس درختان فرهنگسرا، کاشت ۱۵ اصله درخت کامیس پاریس در گلدان، کاشت باغچه های داخل فرهنگسرا ۲۵۰ گلدان نشاء و نصب پروژکتور با ۳۰ شعله  از جمله این اقدامات است.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان گفت: در این رویداد سعی خواهیم کرد بخش کوچکی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های غیورمردان و دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس خاصه ۲۰۰۰ شهید والا مقام این منطقه را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نمایش بگذاریم.

رویداد بزرگ شهر شهدا به میزبانی منطقه۱۵و با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و مناطق ۱۱، ۱۳، ۱۴ تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز از ۹صبح تا ساعت ۱۳ میزبان مدارس و تورهای دانش‌آموزی خواهد بود. همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۲ نیز با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری با محوریت شهدا از جمله اجرای گروه‌های سرود، روایت راویان دفاع مقدس، اجرای خوانندگان، تجلیل از چهره‌های ماندگار و استیج فرهنگی و هنری در مجموعه فرهنگسرای خاوران میزبان شهروندان پایتخت است.

انتهای پیام/