همت مضاعف شورای ششم برای رفع محرومیت‌زدایی در اصفهان
همت مضاعف شورای ششم برای رفع محرومیت‌زدایی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه ۱۴ در شمال اصفهان حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی در این منطقه رو به افزایش است و شهرک‌هایی از جمله شهرک امام خمینی (ره)، امام حسین (ع) و مناطق دارک، حصه و جلوان به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه ۱۴ در شمال اصفهان حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی در این منطقه رو به افزایش است و شهرک‌هایی از جمله شهرک امام خمینی (ره)، امام حسین (ع) و مناطق دارک، حصه و جلوان به این محدوده اضافه شده است.

وی افزود: در این منطقه به این دلیل که از نظر خدمات و امکانات دسترسی حداقل‌های شهرنشینی و مسائل زیست‌محیطی را دارا بوده است، از آن به‌عنوان منطقه کمتربرخوردار یاد شده است.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کمتربرخوردار شورای اسلامی اصفهان شهر اصفهان تصریح کرد: از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان مشکلات شهروندان منطقه ۱۴ بررسی شد و به تحولی خاص برای رفع این مشکلات نیاز بود.

وی ادامه داد: از زمانی که در شورای ششم اصفهان، کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار تشکیل شد، در راستای رفع مشکلات محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات، طی بازدید از منطقه ۱۴ به همراه ناظران شورا در جلسات کمیته نظارتی، برنامه‌ریزی‌های لازم از ابتدای مهر سال جاری تا پایان سال انجام شد.

شریعتی اظهار کرد: درصدد بودیم بتوانیم گوشه‌ای از این مشکلات را رفع کنیم که در این راستا دو رویداد بزرگ در این منطقه رخ داد؛ یک رویداد خط دو مترو است که از دپوی زینبیه و شهرک امام حسین (ع) آغاز می‌شود و پس از راه‌اندازی می‌توانند بهترین خدمات را در زمینه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: رینگ چهارم به عنوان حلقه حفاظتی شهر دور تا دور اصفهان نزدیک به ۸۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند؛ ایجاد بزرگراه‌های مسیر رینگ چهارم در محدوده جاده فرودگاه، حصه و شمال شهر تأثیرگذار بوده و موجب شده است که زینبیه از بن‌بست خارج شود.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رفت و آمد خودروهای سنگین با بزرگراهی که در ادامه رینگ چهارم احداث شد، از داخل شهر انجام نمی‌شود و نوید می‌دهم حدود هشت کیلومتر این بزرگراه که در منطقه ۱۵ بود، به منطقه ۱۴ ملحق می‌شود و با پیشرفت ۲۰ درصدی که تاکنون داشته است، تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح زیرگذر در چهارراه شهدای ورزشکار از حجم تصادفات و ترافیک سنگین این محور کاسته شده است و شهروندان برای رفتن به سمت دولت‌آباد یا شهرهای اطراف، دیگر دچار مشکلات ترافیکی نخواهند بود.

شریعتی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار خوبی در منطقه ۱۴ انجام شده است، گفت: مشکل عبور و مرور در منطقه جلوان یا دارک به طرف حصه، شهرک‌های در حاشیه آن و پشت حرم وجود داشت که احداث خیابان، بار ترافیکی را در این محدوده کم کرد، همچنین گسترش منطقه حرم و برنامه‌های آتی آستان مقدس در شکوفایی منطقه بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری هفته آینده، خیابان عاشق اصفهانی متصل به جاده مرگ است تا با افتتاح این خیابان تصادفات زیادی که در این جاده بود، کم شود.

بودجه تخصیص یافته برای مناطق کمتربرخوردا، قابل توجه بوده است.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث ایستگاه ورزشی و پارک کودک چندمنظوره بیان کرد: زیباسازی منطقه حصه شمالی و رنگ‌آمیزی و دیوارنگاره‌ها تغییر و تحول خاصی در منطقه ایجاد کرده است.

وی با نوید برنامه‌هایی در راستای رونق و گره‌گشایی منطقه ۱۴ با اجرای پروژه ورودی جاده تشریفاتی به منطقه حصه تصریح کرد: ایستگاه بازیافت در نزدیکی میدان جوان دچار تغییراتی در راستای بهسازی آن می‌شود.

شریعتی افزود: در گوشه و کنار منطقه ۱۴ اصفهان انبارهای ضایعاتی وجود دارد که تاکنون حدود ۱۲۰ مورد از آن‌ها پلمب شده است و در ادامه نیز باید برنامه‌ریزی‌هایی در راستای رفع مشکلات این مراکز انجام شود تا خارج از منطقه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بودجه تخصیص‌یافته برای مناطق کمتربرخوردار، قابل توجه بوده است، خاطرنشان کرد: اقدامات شاخصی همچون ارائه بهتر خدمات آتش‌نشانی، ترمیم آسفالت معابر، بهسازی امام‌زاده احمدرضا و برنامه‌ریزی برای بهتر شدن شرایط مراکز تجاری در منطقه ۱۴ انجام شده است.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات در دستور کار برای خیابان عمان سامانی تصریح کرد: فضای سبز بزرگی انتهای عمان سامانی در حال احداث است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.