توجه ویژه به اجرای پروژه‌های شاخص در محلات محروم اصفهان
توجه ویژه به اجرای پروژه‌های شاخص در محلات محروم اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تثبیت جایگاه محله‌محوری در اعتبارات، همچنین بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در واقع این جایگاه دو سال پیش تثبیت شده است و بخشی از بودجه شهرداری به اعتبارات محله‌محوری افراز شده و آن را از اعتبارات مربوط به پروژه‌های شاخص […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تثبیت جایگاه محله‌محوری در اعتبارات، همچنین بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در واقع این جایگاه دو سال پیش تثبیت شده است و بخشی از بودجه شهرداری به اعتبارات محله‌محوری افراز شده و آن را از اعتبارات مربوط به پروژه‌های شاخص و منطقه‌ای مستقل کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شاخص از جمله قطار شهری، مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و رینگ چهارم ترافیک شهری، دارای بعد شهری و فراشهری یا کشوری است، گفت: بهره‌بردار این پروژه‌ها گاهی تمام شهروندان و حتی ذی‌نفعان هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در پروژه‌های منطقه‌ای معابر، شریان‌ها و اماکن بسیار برجسته است و مورد استفاده مناطق قرار می‌گیرد اما پروژه‌های محله‌محور جایگاه و دسترسی محله‌ای دارد و ساکنان، کاسبان و ذی‌نفعان محل از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها به بخشی از زیرساخت‌های بعضی از محلات شهر اصفهان به دلایلی که دیده نشده یا در اولویت قرار نگرفته، بی‌توجهی شده است، افزود: بیشتر اعتبارات محله‌محور در راستای بازگشایی گلوگاه‌ها، تملک خیابان‌ها و شریان‌های محلی، زیباسازی و نماسازی، بوستان‌های محلی و کمک به زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی محلات است و از اعتبارات نرم‌افزاری از جمله اعتبارات مربوط به رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نیز در این زمینه استفاده خواهد شد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در مجموع اعتبارات اولیه در بودجه حدود ۱۹ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، اعتبارات دیگری نیز وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از اعتبارات پروژه‌های شاخص، مربوط به پروژه‌های پیشران توسعه محلات به‌ویژه محلات محروم است، به‌عنوان مثال برای راه‌اندازی خط دوم قطار شهری که فاز نخست آن حدفاصل دارک تا میدان قدس ایجاد می‌شود، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است که از اعتبارات محله‌محور محسوب می‌شود.

وی گفت: در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه محله‌محوری برای ۳۰ محله از مناطق پانزده‌گانه شهرداری به تصویب شورا رسید و برای سال آینده نیز پیشنهاد ۶۰۰ میلیارد تومانی برای محله‌محوری از سوی شهرداری مطرح شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امیدواریم اعتباراتی که در نظر گرفته شده است، بتواند سطح رضایت شهروندان را افزایش دهد.