لایروبی اساسی کانال کرجان تبریز عملیاتی شد
لایروبی اساسی کانال کرجان تبریز عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه۷تبریز از آغاز اجرای عملیات لایروبی اساسی و آماده سازی برای کف سازی کانال کرجان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش شهریار، محمد رشتبری اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات اهالی آخماقیه عملیات اصلاح و کف سازی کانال کرجان (زیر پل جهاد) واقع در انتهای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه۷تبریز از آغاز اجرای عملیات لایروبی اساسی و آماده سازی برای کف سازی کانال کرجان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شهریار، محمد رشتبری اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات اهالی آخماقیه عملیات اصلاح و کف سازی کانال کرجان (زیر پل جهاد) واقع در انتهای خیابان آخماقیه توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز در حال اجراست.

رشتبری افزود: تجمع زباله، نخاله و آب های سطحی در این کانال علاوه بر تهدید سلامت شهروندان و جامعه از منظر زیبایی سیمای شهری، ناهنجاری هایی را در منطقه بوجود می آورد که بر اساس دستور شهردار تبریز عملیات ساماندهی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و تداوم بارندگی‌های فصلی، برای جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی کانال ها به صورت اساسی و با کمک ماشین آلات سنگین لایروبی و لجن‌برداری برای آماده شدن برای کف‌سازی در حال اجراست.

رشتبری با اشاره به اینکه این اقدامات بصورت مستمر در سطح منطقه اجرا می شود، گفت: اجرای لایروبی و پاکسازی کانال‌ کرجان، برای جلوگیری از انتشار ویروس و بوی نامطبوع از اهم موضوعات مورد توجه معاونت خدمات شهری محسوب می شود.

شهردار منطقه۷تبریز ادامه داد: بعد از لایروبی، عملیات اصلاح، مرمت و کف‌سازی در زیر پل جهاد به منظور پیشگیری از بوی نامطبوع حاصل از تجمع لجن در این قسمت با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، آغاز شده و پیش بینی می شود با تکمیل این عملیات بخشی از مطالبات چندین ساله اهالی رفع شود.

گفتنی است، ارتقای فرهنگ شهرنشینی در راستای همکاری شهروندان در رابطه با حفظ و نگهداری محیط زیست و پاکیزه نگاه داشتن محل زندگی و عدم تخلیه پسماندهای خانگی در این کانال می تواند از به وجود آمدن اینگونه مشکلات کاسته و در حد امکان از ایجاد آلودگی محیط زیست جلوگیری کند.
​​​