نتایج ارزیابی عملکرد آبان ماه امور ارتباطات مجموعه شهرداری تبریز مشخص شد
نتایج ارزیابی عملکرد آبان ماه امور ارتباطات مجموعه شهرداری تبریز مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نتایج ارزیابی عملکرد آبان ماه امور ارتباطات مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز در قالب شش محور و شاخص اصلی مشخص شد. به گزارش شهریار، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نسبت به ارزیابی عملکرد امور ارتباطات مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نتایج ارزیابی عملکرد آبان ماه امور ارتباطات مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز در قالب شش محور و شاخص اصلی مشخص شد.

به گزارش شهریار، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نسبت به ارزیابی عملکرد امور ارتباطات مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری اقدام کرده است. این ارزیابی در شش محور شامل فضاسازی، تولید اخبار و همکاری با پایگاه خبری شهریارنیوز، تعامل و انعکاس اخبار مجموعه ها در سایر رسانه ها، پاسخگویی به مشکلات و مطالبات شهروندان، تولید کلیپ و گزارش تصویری و همچنین حضور در استودیو شهر و برنامه تلویزیونی تبریزیم انجام یافته است.

عملکرد مجموعه شهرداری در حوزه فضاسازی شهری طی آبان ماه با رویکرد کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی بررسی شده است که در این میان شهرداری های منطقه ۱ و ۱۰ حائز نمره ۱۰۰، مناطق ۲، ۳، ۴، ۷ و ۸ حائز نمره ۸۰ و همچنین مناطق ۵، ۶، ۹  نیز نمره ۷۰ را کسب کرده اند.

در بین سایر سازمان های شهرداری نیز شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان ایمنی و آتش نشانی نیز عملکرد قابل تقدیر داشته اند.

در این میان سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین باشگاه ورزشی شهرداری نیز به سبب اجرای برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و ورزشی در راستای برگزاری باشکوه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان عملکرد عالی و شایسته ای داشته اند.

ارزیابی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در حوزه تولید خبر و همکاری با پایگاه خبری شهریار در آبان ماه نشان می دهد مناطق ۸، ۶، ۲ و ۱۰ از لحاظ کمیت و کیفیت بیشترین میزان تولید اخبار را به خود اختصاص داده اند و در این بین شهرداری منطقه ۵ تبریز نیز به سبب کیفیت تولید اخبار در مقایسه با سایر مناطق عملکرد بهتری داشته است.

همچنین سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، سازمان حمل و نقل ریلی، فرهنگسرای الغدیر، سازمان آتش نشانی و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در بین سایر سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری عملکرد بهتر و برجسته تری نشان داده اند.

بررسی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در این حوزه نشان می دهد علی رغم بهبود نسبی میزان تولید اخبار در مجموعه شهرداری، همچنان مناطق و سازمان های شهرداری باید در زمینه افزایش کیفیت اخبار تولیدی و رعایت استانداردهای لازم در تولید اخبار اهتمام بیشتری داشته باشند.

در این بین تعامل با رسانه ها و انعکاس اخبار و رویدادهای مجموعه در سایر رسانه ها از دیگر موارد این ارزیابی به شمار می رود که در این خصوص شهرداری مناطق ۱، ۲، ۴، ۵، ۷، ۸ و ۱۰ و همچنین سازمان های خدمات ایمنی و آتش نشانی، حمل و نقل ریلی، سیما منظر و فضای سبز شهری و همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی نسبت به سایر مناطق و سازمان ها عملکرد بهتری در اطلاع رسانی فعالیت های خود داشته اند.

آیتم همکاری مستمر امور ارتباطات با استودیو شهر و برنامه تلویزیونی تبریزیم به عنوان چهارمین محور ارزیابی عملکرد آبان ماه به شمار می رود که در این زمینه مناطق ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۸ و ۷ عملکرد خوبی در این خصوص فعالیت داشته اند و در این بین سازمان های مدیریت پسماند، عمران و توسعه و اداره کل سلامت شهرداری نیز از عملکرد بهتری برخوردار بوده اند.

پاسخگویی به مشکلات و مطالبات شهروندان پنجمین محور مورد ارزیابی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بوده که بررسی آمار نشان می دهد طی آبان ماه ۴۰۲ مورد مشکل و مطالبه شهروندی از طریق استودیو شهر و صفحات مجازی شهرداری دریافت شد که از این تعداد ۲۳۹ مورد و به عبارتی ۶۰ درصد موارد منتهی به پاسخگویی شده است.

در این زمینه مناطق ۸، ۵، ۶، ۷، ۱۰ و همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان کنترل ترافیک، سازمان مدیریت پسمانددر زمینه پیگیری و پاسخگویی به مشکلات شهروندان پیشتاز بوده اند. همچنین عملکرد مناطق ۱ و ۳ نیز در این زمینه نسبت به مهر ماه بهبود یافته است.

تولید و انتشار کلیپ و گزارش تصویری آخرین محور ارزیابی عملکرد امور ارتباطات مناطق و سازمان های شهرداری تبریز بوده که مناطق ۸، ۷، ۴، ۳، ۱ و ۱۰ و سازمان های سیما منظر و فضای سبز، سازمان عمران و بازآفرینی شهری، سازمان عون ابن علی، سازمان فرهنگی و اجتماعی، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی و عمران و توسعه بیشترین آمار عملکردی را داشته اند.

بررسی آمارها نشان می دهد در این زمینه تمامی مجموعه های شهرداری نسبت به ماه قبل عملکرد خود را بهبود داده اند.