اختتامیه دورهمی معلولان تهران در منطقه ۲۰ برگزار شد
اختتامیه دورهمی معلولان تهران در منطقه ۲۰ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مراسم اختتامیه دورهمی معلولان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با عنوان «فعال شو» با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مراسم اختتامیه دورهمی معلولان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با عنوان «فعال شو» با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیران ارشد منطقه و اعضای کانون افراد دارای معلولیت تهران در مجموعه ایوان ری برگزار شد.

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ گفت: این مراسم سی امین برنامه ویژه معلولین به همت شهرداری تهران است که زمینه حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت و کم توان جسمی در سطح شهر را فراهم کرده است.

وی افزود: شهرداری تهران خود را مکلف می داند تا خدمت رسانی ویژه به این قشر از جامعه را داشته باشد و اقدامات موثر برای  حضور آنان در فعالیت های اجتماعی موجب می شود تا آنان به توانائی های خود پی ببرند.

شنگی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی معابر ویژه معلولین اظهار داشت:شهرداری تهران هر سال تعهداتی برای مناسب سازی شهر انجام می دهد و با نگاه ویژه مدیریت شهری، برای مناسب سازی معابر و بوستان ها و سهولت تردد افراد کم توان جسمی برنامه ریزی شده است و در منطقه ۲۰ نیز تا کنون بیش از ۶۰ درصد تعهدات مناسب سازی انجام شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شهردار منطقه با اشاره به ابلاغ طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت شهرداری تهران به مناطق شهر تهران افزود: سال آینده با اجرای این طرح که یک طرح همه جانبه ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و نگهداشت است، شاهد شهری زیست پذیر برای تمامی شهروندان خواهیم بود.

مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری با تشکر از مسئولینی که در برپایی این مجلس باشکوه نقش داشتند خطاب به خانواده های معلولین گفت: درست است که به لحاظ جسمی و حرکتی برخی از این عزیزان دارای محدودیت هستند اما تا به امروز بسیاری از خوش فکرترین و باسوادترین افراد از میان جامعه توانمند معلولان به جهان معرفی شده اند؛ دانشمندانی هستند که از نظر جسمی و حرکتی دارای محدودیت هایی بوده اما به همگان اثبات کرده‌اند که هیچگاه ذهن‌ها در پس جسم‌ها قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع امروز مبتنی بر درک نیازهای معلولان و اقداماتی در راستای تسهیل در شرایط زندگی شخصی و عمومی فرد معلول و نیز ورود راحتی این قشر در جامعه و جامعه پذیر بودن آنها است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: ما نیز به دنبال آن هستیم که در شهرری، شهری ایمن برای جامعه معلولان داشته و بتوانیم از تمام فضاها به نفع این قشر بهره گیری کنیم که این امر نیازمند تلاش و همت مدیران و مسئولان شهرستان و مساعدت آنها در راستای عمل به قوانین و مقررات موجود در حوزه مناسب سازی و ایمن سازی اماکن و معابر است.

انتهای پیام/