منابع درآمدی شهرداری گرگان پایدار نیست
منابع درآمدی شهرداری گرگان پایدار نیست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدغلامرضا موسوی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروزه شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست، اظهار کرد: از آنجا که شهرداری یک نهاد اجتماعی به شمار می‌رود باید بر مدیریت بهتر و ایجاد یک شهر مطلوب برای شهروندان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدغلامرضا موسوی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروزه شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست، اظهار کرد: از آنجا که شهرداری یک نهاد اجتماعی به شمار می‌رود باید بر مدیریت بهتر و ایجاد یک شهر مطلوب برای شهروندان تمرکز داشته باشد که نیازمند منابع درآمدی پایدار است.

وی افزود: اعتقاد داریم که منابع درآمدی فعلی شهرداری گرگان ناپایدار است و همین مسئله موجب دغدغه خاطر مدیران در حوزه شهری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان شده است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: مردم دوست دارند بافت فیزیکی شهرها اصلاح و کمبود تجهیزات شهری همچون سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری و مشکلات ترافیکی رفع شود.

موسوی اضافه کرد: تحقق بسیاری از این دغدغه‌ها تابع افزایش منابع درآمد پایدار است که نبود آن در شرایط فعلی برای مدیران دغدغه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از طریق فروش تراکم و عوارض ساخت‌وسازها است، گفت: به طور طبیعی افزایش هزینه‌های افزایش منتج به گرانی مسکن خواهد شد که باری اضافه بر دوش مردم شهر گرگان است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در چنین شرایطی نه تنها شهر را توسعه نداده‌ایم، بلکه هزینه‌ای نیز به شهر تحمیل کرده‌ایم؛ بنابراین به نظر می‌رسد برای اینکه بتوانیم به منابع درآمدی پایدار برسیم باید سیاست‌های جدید و برنامه‌ریزی مدونی را در دستور کار قرار دهیم تا در آینده شاهد شهری توسعه‌یافته و شهروندانی راضی از مدیریت شهری باشیم.