محلول پاشی و چالکود درختان با هدف تغذیه مناسب و تقویت
محلول پاشی و چالکود درختان با هدف تغذیه مناسب و تقویت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: با هدف تغذیه مناسب و تقویت درختان در سطح شهر، اجرای عملیات محلول پاشی و چالکود درختان در سطح شهر در حال انجام است. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از آیتم‌های مهم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: با هدف تغذیه مناسب و تقویت درختان در سطح شهر، اجرای عملیات محلول پاشی و چالکود درختان در سطح شهر در حال انجام است.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از آیتم‌های مهم و تاثیرگذار پاییزی و حوزه فضای سبز تغذیه مناسب گیاهی است که به روش‌های مختلف در سطح شهر انجام می‌گیرد.

وی اجرای عملیات چالکود و محلول پاشی درختان را از جمله این روش‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت فضاهای سبز شهری در چمن‌کاری‌ها برای تغذیه و تقویت درختان از روش محول پاشی با استفاده از کود کامل NPK (به میزان ۳ کیلو یا لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب) و در انبوه‌کاری‌ها از روش چالکود استفاده می‌شود.

آسیایی در این زمینه استفاده از روش‌های فوق در تغذیه گیاهی را رایج و موثر در شادابی و رشد مناسب درختان عنوان کرد و افزود: در روش محلول پاشی، کود و املاح مغذی از طریق برگ‌ها یا جوانه ها جذب درختان شده و کمبودهای موجود را تامین می‌کند و همچنین در روش چالکود نیز مواد لازم با حفر چاله در قسمت سایه‌انداز و مماس بر تشتک درختان به صورت ترکیبی از کود دامی ۳ کیلوگرم، کود کامل NPK، (  ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم) و سم گرانوله دورسبان ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم در اختیار ریشه درخت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این زمینه ابراز امیدواری کرد با اجرای صحیح روش‌های تغذیه و تقویت درختان شاهد شادابی بیشتر و کیفی سازی وضعیت درختان در سطح شهر باشیم.