زاهدان میزبان اولین رویداد بین‌المللی استارت‌آپ ویکند شهرهای آسیایی ۲۰۲۴
زاهدان میزبان اولین رویداد بین‌المللی استارت‌آپ ویکند شهرهای آسیایی ۲۰۲۴

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر، سازمان بین‌المللی مجمع شهرداران آسیایی با رونمایی از ابتکار InCity به عنوان مجموعه مادر سلسله فعالیت‌های بین‌المللی در سطح شهرهای آسیایی، اولین رویداد استارت آپی خود را در بهار ۲۰۲۴ با عنوان رسمی InCity Startup weekend در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر، سازمان بین‌المللی مجمع شهرداران آسیایی با رونمایی از ابتکار InCity به عنوان مجموعه مادر سلسله فعالیت‌های بین‌المللی در سطح شهرهای آسیایی، اولین رویداد استارت آپی خود را در بهار ۲۰۲۴ با عنوان رسمی InCity Startup weekend در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد کرد.

این رویداد سه روزه که در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، به دنبال ایجاد بستری برای طرح چالش‌های شهری و ارائه راه‌حل‌های ابتکاری و بهینه از سوی استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و همچنین زمینه‌سازی برای مشارکت شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری است.

به گفته دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، در این رویداد خلاقانه و نوآورانه قرار است با جمع آوری چالش‌های خرد و متوسط شهرهای آسیایی در محورهای کلیدی، شمول اجتماعی و رفاه مشترک، حفاظت از محیط زیست و تاب آوری، بازآفرینی شهری و فضاهای عمومی، شهرهای هوشمند و مدیریت فناوری (حکمرانی شهری) و خدمات عمومی و زیرساخت های شهری، صاحبان ایده، کسب و کارهای کوچک و استارت‌آپ‌های سراسر قاره آسیا در سه روز آخر هفته گرد هم آمده و با دریافت آموزش‌های تخصصی لازم و همراهی مربیان خبره، ایده‌های اولیه خود را برای ارایه به داوران و حضور در بازار کسب و کار آماده نمایند.

انتخاب شهر زاهدان به عنوان میزبان این رویداد نتیجه مذاکرات شهردار زاهدان و دبیر کل مجمع در حاشیه هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی در شهر کازان روسیه است که به دلیل ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان به عنوان یکی از سه پارک برتر کشور، و همچنین با هدف برجسته نمودن ظرفیت‌های توسعه شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان و کمک به تحقق این ظرفیت‌ها مورد تایید دبیرخانه مجمع قرار گرفت.

تفاهم‌نامه سه جانبه برگزاری رویداد در جریان سفر هیات مجمع شهرداران آسیایی به شهر زاهدان بین سه طرف به امضا رسید و همچنین در حاشیه جلسه امضاء تفاهم نامه، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نیز با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط شهر و استان برگزار و احکام اعضای شورای سیاست گذاری و شورای اجرایی از سوی دبیرکل مجمع به ایشان اعطا شد.

علاوه بر این، جلساتی نیز با اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان، کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری شورای شهر و شهرداری، پارک علم و فناوری و دانشگاه استان برگزار و زمینه‌های برگزاری رویدادهای جانبی برای فعال‌سازی بیش از پیش ظرفیت‌های شهر و استان نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/