تصویب سند پهنه‌بندی حریم شهری کرج
تصویب سند پهنه‌بندی حریم شهری کرج

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه سند پهنه‌بندی حریم شهری یکی از اسناد مهم بالادستی است، اظهار داشت: در این سند چارچوب اقدامات در حریم شهر کاملا مدون و مشخص خواهد بود و به عنوان یک سند در طرح جامع نقشه پهنه‌بندی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه سند پهنه‌بندی حریم شهری یکی از اسناد مهم بالادستی است، اظهار داشت: در این سند چارچوب اقدامات در حریم شهر کاملا مدون و مشخص خواهد بود و به عنوان یک سند در طرح جامع نقشه پهنه‌بندی حریم شهر و ضوابط و مقررات مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار کرج افزود: این نقشه با همت معاونت شهرسازی و معماری بر مبنای دستورالعملی که شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص نحوه تهیه سند پهنه‌بندی حریم و مدیریت نظارت بر توسعه حریم داده بود، تهیه شده و این سند در نهایت به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید. در واقع این سند به‌عنوان یک نقشه راهنمای جامع برای توسعه آتی شهر کرج به کار خواهد رفت.

کیانی با اشاره به این‌که بعد از عملیاتی شدن سند پهنه‌بندی حریم شهری در کارگروه امور زیر بنایی شهرسازی شاهد کمتر شدن تخلفات در حریم شهری کرج خواهیم بود، گفت: جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در محدوده ذکر شده از جمله دستاوردهای این سند است.   سند پهنه‌بندی حریم شهری به منظور حفاظت از شهر در مقابل تخلفات تهیه شده و می‌توان آن را به عنوان یک مبنای اصولی برای حفاظت از منابع شهر، در نظر گرفت.

منتشر شده در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱