به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در آئین بهرهبرداری از ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و یک دستگاه مکانیزه شستوشوی اتوبوس، اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبار این اتوبوسها را دولت و ۲۵ درصد را شهرداری پرداخت کرده است، در دهه ۸۰ سهم […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در آئین بهرهبرداری از ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و یک دستگاه مکانیزه شستوشوی اتوبوس، اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبار این اتوبوسها را دولت و ۲۵ درصد را شهرداری پرداخت کرده است، در دهه ۸۰ سهم استفاده از وسایل شخصی ۴۵ درصد بود که امروز به ۶۰ درصد رسیده علاوه بر آن میزان استفاده از تاکسی و آژانس از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد، وسایل همگانی اتوبوس و ون از ۲۲ درصد به ۴ درصد و سایر وسایل حمل و نقل به کمتر از سه درصد رسیده است، این وضعیت نشان میدهد باید تقاطعهای غیر همسطح مانند شهید چمران، شهید بندر، پارکینگ طالقانی و ابزار هوشمند مورد نیاز در حوزه ترافیک را داشته باشیم.
وی افزود: اطلاعات ناقص سبب ایجاد ناامیدی در جامعه و خلاف منویات رهبر است، کسانی که به عنوان مطالبه گری و روشهای نامناسب اظهارنظرهایی غیرمنطقی میکنند باید بدانند مردم هوشیار هستند و تنها کار میخواهند، با توجه به تحریمهای ناجوانمردانه، اگر همه ظرفیتهای کشور کنار هم قرار گیرند میتوانیم بخشی از چالشها را کاهش دهیم، اختلاف، افتراق و سیاه نمایی نه تنهایی دردی دوا نمیشود بلکه دردی به دردهای مردم اضافه میشود.
شهردار اهواز ادامه داد: شهرداری بدون توجه به فضاهای اخیر فعالیتهای خود را ادامه میدهد، برخی فکر میکنند با ایجاد چنین فضایی میتوانند برای خودشان مثل گذشته فرصتی برای دست اندازی به بیتالمال پیدا کنند اما با همدلی شورای شهر، نمایندگان مجلس و دیگران مسئولان ذیربط چنین شرایطی ایجاد نخواهد شد.
وی با اشاره به تسویه بدهی بانکی شهرداری توضیح داد: این تسویه منجر به اخذ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اوراق مشارکت شامل ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوسها در سال ۱۴۰۱، ۳۰۰ میلیارد تومان برای سال جاری و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سال آینده شده است، علاوه بر آن موجب شد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گردش حسابهای مالی شهرداری ایجاد شود و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید ماشین آلات شهری و عمرانی و تسهیلات در حوزه پسماند هزینه شود.
امینی با اشاره به اینکه اگر مثل گذشته از این مسئله عبور میکردیم شاید امسال بدهی به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسیده بود، تصریح کرد: در شهرداری نگاه و کار انقلابی است این امر در میدان نشان داده شده و مردم خوب فهمیدند با این حال برخی بر خلاف این امر اقدام و تلاش میکنند بین شورای اسلامی شهر و شهرداری اختلاف ایجاد کنند، با وجود تفاوت دیدگاه و سلایق بین شورای اسلامی شهر و شهرداری اختلافی نیست، قطعاً از این موج عبور خواهیم کرد و آنچه در ذهن مردم میماند خدمتی است که به مردم ارائه میشود.
وی با اشاره به تلاش، همدلی و همافزایی برای رقم زدن دوران درخشان از خدمات در اهواز اضافه کرد: در محلات مردم رضایتمندی نسبی از خدمات دارند البته چالشهای که در ۴۰ سال ایجاد شده ممکن است در یک دوره برطرف نشوند اما همه ظرفیتها در حال قرار گرفتن در کنار یکدیگر هستند تا رضایتمندی حاصل شود، نباید با ایجاد تفرقه بین ارگان حاکمیت اختلاف بیندازیم، کسانی که در گذشته سو استفاده و تلاش میکردند از ظرفیتها و حیلههای شبه قانون نفوذ کنند و فرصتهای شهر را به نفع خود مصادره کنند مطمئن باشند امروز روز آن اقدام نیست و نخواهد بود، محکم پای کار هستیم و تلاش میشود اهواز شاهد روزهای بهتری باشد.
شهردار اهواز با اشاره به تاریخچه متروی اهواز و دلایل عقب افتادن از سایر شهرها، خاطرنشان کرد: بالاخره با تلاش فراوان رأی نهایی آن صادر و اکنون باید کارگاهها تحویل داده شوند، اوراق مشارکت مورد نیاز برای اجرای این پروژه با حمایت وزیر کشور برای سال آینده پیش بینی شده است تا مردم اهواز هر چه زودتر از این خدمت بزرگ بهره ببرند علاوه بر آن پروژه خط یک بی آرتی به طول ۱۳ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه آغاز شده است، برای این کار ۸۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گفته شده و تجهیز و ساخت ایستگاهها در حال انجام است.
وی با اشاره به برنامهریزی برای نوسازی دو هزار تاکسی گفت: ۱۲۹ دستگاه اتوبوس درون شهری خریداری شده که بخشی را دریافت کردهایم طی چند روز گذشته نیز قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز منعقد شده است، تا ۱۰ روز آینده ۱۰ دستگاه اتوبوس از این تعداد به اهواز تحویل داده میشود و تا آخر سال ۳۰ دستگاه دیگر به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد و در مجموع تا پایان سال ۷۸ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد علاوه بر آن در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال آینده نیز هر ماه ۲۰ دستگاه اتوبوس به اهواز تحویل داده خواهد شد تا شاهد افزایش اتوبوسهای شهری به ۳۰۰ دستگاه باشیم.
امینی تاکید کرد: در حال رایزنی با بخش خصوصی هستیم تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو طبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس یک طبقه دیگر وارد اهواز شود در این صورت با وجود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ۵۰ درصد میانگین کشوری خواهیم رسید.