لزوم بهره مندی از دستاوردهای علمی کشور فنلاند برای تولید برق از پسماند شهری
لزوم بهره مندی از دستاوردهای علمی کشور فنلاند برای تولید برق از پسماند شهری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آغاز فرایند تقویت زیرساخت های هوشمندسازی شهری در تبریز بر لزوم بهره مندی از دستاوردهای علمی کشور فنلاند برای تولید برق از پسماند شهری تاکید کرد. به گزارش شهریار، شهرام دبیری در جریان دیدار مدیریت شهری تبریز با سفیر فنلاند در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آغاز فرایند تقویت زیرساخت های هوشمندسازی شهری در تبریز بر لزوم بهره مندی از دستاوردهای علمی کشور فنلاند برای تولید برق از پسماند شهری تاکید کرد.

به گزارش شهریار، شهرام دبیری در جریان دیدار مدیریت شهری تبریز با سفیر فنلاند در ایران با تشریح سیاست های کلان در راستای برنامه‌های راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز، گفت: شهر تبریز با آماده سازی زیرساخت های شهر هوشمند به دنبال تحقق اهداف زیست محیطی خود با لحاظ استانداردهای جهانی است.

وی افزود: بهره مندی از تجربیات موفق علمی مانند شهر هلسینکی کشور فنلاند در خصوص ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند، تبریز را به اهداف و چشم انداز بلند مدت خود نزدیک می کند.

دبیری با بیان اینکه کشور فنلاند بهترین الگوی نظام آموزشی جهان در پایه های مختلف است، اظهار کرد: مهمترین عامل پیشرفت جامعه، آموزش صحیح است و علاقه مند هستیم در این زمینه از تجربیات و دستاوردهای این کشور بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: تحقق توسعه پایدار شهر تبریز نیازمند بهره مندی از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی مورد استفاده در کشور فنلاند است.

دبیری بهره مندی از دستاوردهای علمی کشور فنلاند برای رفع تنش های آبی و احیا دریاچه ارومیه را از دیگر موارد مطروحه در راستای تقویت تعاملات دو جانبه برشمرد.

رییس شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود، تبریز بدون گدا و معتادان متجاهر را شهری امن و دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی خواند و با دعوت از گردشگران فنلاندی بر لزوم تسهیل ساز و کار اجرایی آن تاکید کرد.