فارس کانون‌ رویدادهای گردشگری می شود
فارس کانون‌ رویدادهای گردشگری می شود
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری که در استان فارس وجود دارد این استان قابلیت تبدیل به کانون رویدادهای گردشگری را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری که در استان فارس وجود دارد این استان قابلیت تبدیل به کانون رویدادهای گردشگری را دارد.

به گزارش آرمانشهر فارس، سید موید محسن نژاد در بازدید از دبیرخانه این دو نمایشگاه تخصصی تاکید کرد: برای هر چه بهتر برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی باید از تمامی ظرفیت های استان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در راستای برگزاری این دو نمایشگاه، شاهد ایجاد يك فضاي همدلي با محوريت بخش خصوصي و دولتي هستیم.
افزود : به صورت تخصصی در شاخه‌های مختلف حوزه گردشگري شاهد حضور فعالانی از جمله شرکت‌هاي هواپیمایی، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، آژانس‌هاي مسافرتي، شركت‌هاي بيمه‌اي پشتيبان حوزه گردشگري و …خواهیم بود.

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي فارس خاطرنشان کرد: ميزهاي ملي تخصصي در حوزه گردشگري در کشور شكل گرفته که استان فارس دو ميز تخصصي گردشگری عشاير و گردشگری ادبي را به خود اختصاص داده است و در نمایشگاه مذکور شاهد حضور قوی آنها خواهيم بود.

محسن‌نژاد تاکید کرد: در نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز تلاشمان این است که ایران در حوزه گردشگري و ظرفيت‌هاي اين حوزه، تنوع اقوام، تنوع قومي، صنايع دستی و … معرفي شود و در واقع معرفي مختصري از ايران در نمايشگاه گردشگري پارس انجام شود.
مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي فارس گفت: برای حضور اقوام متنوع ايران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه ريزي‌هاي لازم انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری چهاردهمين نمايشگاه ملي صنايع دستي همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، گفت: در این نمایشگاه نیز توانمندي کشور در حوزه صنايع دستي با حضور همه استان‌ها و شهرها و روستاهاي ملي و جهاني صنايع دستی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاكيد كرد: اين نمايشگاه نبايد صرفا نمايش هنرهای دستي باشد بلكه بايد به بسته بندي در حوزه صنايع دستي، تجاري سازي و برند سازي صنايع دستي پيش برويم و شاهد حضور برندها در نمايشگاههاي داخلي و خارجي باشيم.

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي فارس تاکید کرد: براي حضور اقوام متنوع ايران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه ريزي‌هاي لازم انجام شده است.

محسن‌نژاد در خاتمه گفت: در نمایشگاه گردشگری پارس به معرفي فرهنگ اقوام در حوزه هایی از قبیل پوشش و خوراك پرداخته خواهد شد.

  • نویسنده : مریم شمالیان